در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد

رونمایی از بزرگترین و کوچکترین قرآن دست‌نویس طلا و نقره جهان

عصر نمایشگاه- در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از کوچکترین و بزرگترین قرآن دست‌نویس طلا و نقره جهان رونمایی شد.

رونمایی از بزرگترین و کوچکترین قرآن دست‌نویس طلا و نقره جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از کوچک‌ترین قرآن دست‌نویس طلا و نقره جهان با عنوان «قرآن العظیم» و بزرگ‌ترین و نفیس‌ترین قرآن دست‌نویس نقره و طلای جهان با عنوان «حبل‌المتین» با حضور اصغر امیرنیا، مدیر کمیته هنری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و کاتب و سرمایه‌گذاران این اثر، در بخش هنری نمایشگاه رونمایی شد.

    رائین اکبرخان‌زاده، کاتب این دو اثر ارزشمند با اشاره به اینکه این اثر بیست و دومین قرآنی است که توفیق کتابت آن را داشته‌ام اظهار کرد: قرآن «حبل المتین» در دو صفحه میناکاری و قلمزنی شده و بزرگ ترین قرآن طلا و نقره جهان است، در تولید این اثر نفیس قرآنی که کتابت آن یک سال به‌طول انجامید بیش از 60 هزار گرم شمش نقره معادل 610 قطعه و یک هزار گرم شمش طلا به‌کار رفته است و خط این قرآن نسخ و رسم‌الخط آن «عثمان طه» است.

    وی ادامه داد: 604 صفحه قرآن کریم در دو ورق روبه‌روی هم گنجانده شده است، پشت جلد این اثر با قلمزنی برجسته و نیمه برجسته لاله عباسی و میناکاری تذهیب و لاله عباسی مزین شده است.

    خان‌زاده با بیان اینکه انگیزه‌اش از تولید این قرآن نفیس چه بوده است یادآور شد: زمانی که کشیش آمریکایی، قرآن را به آتش کشید تصمیم گرفتم قرآنی ماندگار خلق کنم، با این‌کار به او و دیگر دشمنان قرآن نشان دادیم که ما برای گرامی‌داشت کتاب آسمانی خود ارزشمندترین چیزها را به پایش می‌ریزیم.

    وی افزود: «قرآن العظیم» نیز کوچک ترین قرآن دست‌نویس طلا و نقره جهان است که در دو صفحه طلا کتابت شده و جلد نقره آن با هنرهای اصیل ایرانی مانند میناکاری و قلمزنی به تذهیب و لاله عباسی مزین شده است.

    خان‌زاده گفت: مجری و سرمایه‌گذار این قرآن‌های نفیس، موسسه چهره‌سازان طلا (آجیلی) از دیار فرهنگ و هنر ایران، شهر اصفهان است.

    قلم‌زنی این اثر کار "رائین اکبرخان‌زاده" و "نصوصی" است.

    بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از 24 خرداد ماه تا 8 تیر ماه مصادف با 7 تا 22 ماه مبارک رمضان به مدت 16 روز در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت 18 الی 23.30 برگزار می‌شود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت