رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز بیان کرد

اشاره بسیاری از آیات قرآن به محیط زیست

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ارتباط قرآن و محیط زیست اشاره کرد و گفت: بسیاری از آیات قرآن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به محیط زیست اشاره دارند.

اشاره بسیاری از آیات قرآن به محیط زیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بین نسل جوان و قرآن فاصله افتاده است.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که قرآن با زندگی جوانان مانوس شود، گفت: با وجود برخورداری از یک دولت و حکومت دینی نتوانسته‌ایم به طور شایسته قرآن را با زندگی مردم عجین کنیم.

    معاون رئیس جمهور تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر قرائت قرآن، فهم درست آیات و کاربرد آن را در جامعه نهادینه کنیم.

    ابتکار گفت: ارتباط نسل جوان به دلیل ایجاد فاصله نسلی، ویژگی‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه و وجود شبکه‌های گسترده اجتماعی کم‌رنگ شده است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان با قرآن ارتباط خوبی دارند، گفت: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که جوانان به قرآن گرایش پیدا کنند.

    ابتکار گفت: باید جوانان را به سمت قرآن و تعالیم الهی سوق دهیم تا آنها با انس با قرآن لذت ببرند.

    معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به ارتباط قرآن و محیط زیست اشاره کرد و گفت: محیط زیست به نحوی با قرآن عجین است.

    وی با اشاره به اینکه داستان‌های قرآنی به شیوه‌ای زیبا به موضوع محیط زیست پرداخته‌اند، گفت: بسیاری از آیات قرآن به طور مستقیم و غیر مستقیم به موضوع محیط زیست اشاره دارند.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بهشتی که خداوند در قرآن به مومنان وعده داده است شبیه طبیعتی است که در دنیا در اختیار بندگان قرار دارد.

    ابتکار به مقایسه طبیعت بهشتی و طبیعتی که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده اشاره کرد به طرح این سوال پرداخت انسانی که قدر طبیعت و بهشتی که در این دنیا وجود دارد را نمی‌داند چطور می‌تواند انتظار بهشت ابدی را داشته باشد؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت