تفاهم نامه ای برای رشد صادرات؛

رونق تجاری با تبدیل نمایشگاه شهرآفتاب به منطقه آزاد تجاری

عصر نمایشگاه- تفاهم نامه سه جانبه میان کنفدراسیون صادرات ایران، کمیسیون صادرات غیرنفتی ایران و شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب به امضا رسید.

رونق تجاری با تبدیل نمایشگاه شهرآفتاب به منطقه آزاد تجاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران، کنفدراسیون (مجمع) صادرات ایران و شرکت بهره برداری نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران طی مراسمی تفاهم نامه ای در خصوص تشکیل کمیته مشترک میان این سه بخش به منظور برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای هدفمند، تخصصی و شناسنامه دار به امضا رساندند.
    هدف از این تفاهم نامه، یافتن راهکارهایی برای تقویت بازار بخش خصوصی با استفاده از پتانسیل های نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب و معرفی شهر آفتاب به عنوان یک ظرفیت فوق العاده جهت رشد اقتصاد کشور است.

    صادرات را درگیر مسائل پیش پا افتاده نکنیم
    در این جلسه، جمشید نفر، رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: پیش از این فرصت های استثنایی بسیاری برای تجارت کشور پیش آمد که از جمله آنها می توان به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد.
    وی با اشاره به شرایط صنعت چرم در ایران به عنوان نمونه عنوان کرد: ایران جزو اولین کشورهای ابداع کننده این صنعت است و رتبه پنجم دنیا در مواد اولیه پوست و چرم سبک را دارد که این موضوع از نظر کیفیت چرم، ایران را در مقام اول دنیا قرار می دهد.
    نفر، یک مصداق عینی در پیشرفت صنعت چرم را کشور ترکیه دانست و گفت: این کشور صنعتی به نام صنعت چرم نداشت اما از این فرصت استفاده کرد و اکنون کشورهای ایتالیا و چین را پشت سر گذاشته و حرف اول را در دنیا می زند.
    وی ادامه داد: این در حالی است که سابقه فعالیت ترکیه در صنعت چرم به سال 1992 باز می گردد و اکنون دنیا را با چرم تولیدی خود به تسخیر در آورده است؛ اما این صنعت در ایران همچنان درگیر مسائل پیش پا افتاده است.
    رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: اکنون که این فرصت استثنایی با افزایش نرخ ارز برای صادرات کشور رخ داده است باید از فرصت ها استفاده کرد و با بخشنامه های غلط و کارشناسی های غیراصولی آن را از بین نبرد.
    به گفته نفر؛ اکنون نمایشگاه شهر آفتاب فرصتی مناسب برای شناساندن صنایع صادراتی کشور است و با این تفاهم نامه امکان بهره برداری از فضای موجود وجود دارد.

    نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب منطقه آزاد می شود

    محمدرئوف قادری، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب نیز در این مراسم با اشاره به استراتژیهای سه گانه شهرآفتاب گفت: انتقال نمایشگاههای پر مخاطب از شهر تهران به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب بمنظور کاهش ترافیک و آلودگی های زیست محیطی یکی از استراتژیهای سه گانه است.
    وی افزود:  هدف اولیه برای تاسیس نمایشگاه شهرآفتاب کاهش بار ترافیکی و آلودگی های زیست محیطی به منظور ایجاد آرامش، آسایش و امنیت ساکنین شهر تهران بوده است که در این راستا زیرساختهای حقوقی این مهم انجام شده است و اجرای آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.
    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با اشاره به اینکه تبدیل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب به شهرنمایشگاهی و مرکز همایش های بین المللی از دیگر استراتژیهای مورد پیگیری است، بیان کرد: به منظور ایجاد مکانی مناسب برای فعالیت های نمایشگاهی و برگزاری همایش ها وسمینارها و همچنین ایجاد زیرساختهای  تفریحی، ورزشی، اقامتی، گردشگری، تجاری، بازرگانی و خدماتی به منظور رونق بخشی فعالیت های نمایشگاهی  تبدیل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب به شهرنمایشگاهی غاز برنامه های مهم و استراتژیک شهرآفتاب است.

    قادری با بیان اینکه بررسی، مطالعه و پیشنهاد تاسیس منطقه آزاد تجاری یا ویژه اقتصادی در مورد نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب صورت گرفته است گفت: با هدف رشد و شکوفایی اقتصادی، جذب سرمایه گذاری، حذف بروکراسی های اداری، ایجاد فرصت های اشتغال و رونق بخشی بیشتر به تعاملات تجاری، بازرگانی،صنعتی و فرهنگی داخلی و بین المللی و تسهیل ورود فعالان عرصه اقتصادی و نمایشگاهی بین المللی و حذف تشریفات زائد گمرکی و صدور ویزا به منظور ورود آسان کالا، افراد و خدمات به سایت نمایشگاه، ایجاد منطقه آزاد تجاری با حمایت دولت و کمیسیون تخصصی و زیربنایی دولت در دستور کار قرار گرفته است و مطالع فاز نخست آن با همکاری شورای مناطق آزاد کشور و یکی از دانشگاه های معتبر به اتمام رسیده است.

    وی با بیان اینکه یکی از مشکلات تهران نداشتن پایانه صادراتی است، افزود: شهر آفتاب با 400 هکتار زمین که تنها 138 هکتار آن برای برگزاری نمایشگاه ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد توانایی برپایی پایانه صادراتی و استقرار سازمان ها و نهادهای قانونی در آن را دارد که این موضوع نیز با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت در دستور کار قرار دارد.

    بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه با حضور جمشید نفر رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران، محمدرضا مرتضوی نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، محمدرئوف قادری، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، کامبیز معتمد وزیری عضو هیات مدیره و معاون نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب به امضا رسید. گفتنی است که در این مراسم  محمد حسین مقیمی استاندار سابق تهران نیز حضور داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت