جشنواره رضوی در ۸۶ کشور جهان برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری جشنواره رضوی در ۸۶ کشور جهان با همکاری ۱۶ نهاد بین المللی خبر داد.

جشنواره رضوی در ۸۶ کشور جهان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، محمود واعظی در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) در ساری گفت: فراخوان جشنواره با ترجمه به چهار زبان بین‌المللی با  کتابچه و بروشورهای زیبا به سایر کشورها ارسال شده است. باید از ظرفیت‌های موجود دنیای اسلام در راستای عمق بخشی به جشنواره‌های رضوی استفاده کنیم.

    واعظی از راه‌اندازی مجمع خادمان فرهنگ رضوی خبر داد و خاطرنشان شد: 100 نفر از سراسر جهان به عنوان خادمان فرهنگ رضوی انتخاب شده‌اند.

    وی یادآور شد: برگزاری هفته فیلم رضوی برای مسلمانان خارج از کشور انجام شده و  50 فیلم کوتاه رضوی با ترجمه‌های  مختلف به همراه  ترجمه کتاب‌های رضوی به 10 زبان زنده دنیا به  سراسر کشورهای جهان  ارسال خواهند شد.

    به گزارش ایسنا، سیدجواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز اظهار کرد: جشنواره رضوی بر پایه مردم محوری است.

    این مسئول از مشارکت   360 نهاد و سازمان در برگزاری جشنواره رضوی خبر داد.

    وی  در بررسی روند برگزاری جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع)  بر کیفی‌سازی جشنواره رضوی اشاره کرد و افزود: حضور ناظران تخصصی برای بررسی کیفیت آثار رسیده به جشنواره‌ها تدارک دیده شده است.

    جعفری گفت:تمام مراحل برگزاری جشنواره‌های رضوی توسط شورای آسیب‌شناسی،ناظران عمومی و ناظران تخصصی بررسی می‌شود.

    وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل و سطح زندگی در کانون توجه برنامه‌های جشنواره امسال است،یادآور شد:در سال گذشته جشنواره نامه‌ای به امام رضا به عنوان یکی از جشنواره برتر کشور انتخاب شد و  آثار برگزیده دهه اول جشنواره های رضوی، گردآوری و در قالب یک منظومه انتشار یافت.

    جعفری گفت: از بهترین آثار رسیده در زمینه‌های تولیدات نمایشی، نمایشنامه‌ها، سفرنامه‌ها، خاطره‌ها، دلنوشته‌ها و داستان‌های رضوی تحت عنوان کتاب "چشم مرا روشن کن" به چاپ رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت