وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد

آثار مکتوب و دیجیتال بخش حوزوی نمایشگاه قرآن قابل تقدیر است

عصر نمایشگاه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار مکتوب و دیجیتال بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن را ارزشمند توصیف کرد و گفت: فیش‌های پژوهشی و مطالعاتی که در زمینه قرآنی جمع آوری شده بود قابل تقدیر است.

آثار مکتوب و دیجیتال بخش حوزوی نمایشگاه قرآن قابل تقدیر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه در بازدید از بخش های مختلف بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن از فعالیت های بخش حوزوی تقدیر کرد.

    وی در حاشیه این بازدید در پاسخ به این سوال که کدام بخش از نمایشگاه برای شما بیشتر جالب بود، اظهار کرد: فعالیت های حوزه علمیه قم جالب بود که ازجمله می توان به آموزش های حوزی و آثار ارائه شده در غرفه های این بخش اشاره کرد. البته شهر مقدس قم مرکز توسعه معارف دینی و قرآنی است و انتظار می رود که چنین فعالیت‌های داشته باشد.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار مکتوب و دیجیتال بخش حوزی نمایشگاه بین المللی قرآن را ارزشمند توصیف کرد و گفت: فیش‌های پژوهشی و مطالعاتی که در زمینه قرآنی جمع آوری شده بود قابل تقدیر و جالب است.

    جنتی در عین حال با اشاره به بخش بین الملل نمایشگاه، اظهار کرد: در این بخش کار قوی صورت نگرفته و تعداد کشورهای خارجی شرکت کننده کم بود و تلاش داریم در سال آینده این بخش را تقویت کنیم.

    وزارت ارشاد از فعالیت‌های مربوط به فهم قرآنی حمایت می‌کند

    جنتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه های حمایتی این وزارتخانه از پژوهشگاه ها و فعالان قرآنی اظهارداشت: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در طول سال برنامه‌های مختلفی را برای 2 هزار موسسسه قرآنی دارد و حمایت‌های لازم را از آنان انجام می‌دهد.
    وی تاکید کرد: این حمایت‌ها برای افراد و موسساتی است که در حوزه‌های قرآنی تالیفاتی دارند و موسساتی که در زمینه فهم قرآن فعالیت دارند همواره مورد حمایت این معاونت قرار می گیرند.

    آشنایی با ترجمه‌ها و تفسیرهای جدید در نمایشگاه

    جنتی عصر امروز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن چون حوزی، دانشگاهی، موسسات قرآنی و بین الملل، بخش مکتوب و نهادها، در ارزیابی خود از برپایی نمایشگاه امسال اظهار داشت: هدف از برپایی نمایشگاه قرآن توسعه فرهنگ قرآن است که هر ساله در ماه رمضان برپا می شود و وسیله آشنایی مردم با فهم قرآن است.
    وی افزود: مردم در این نمایشگاه می‌توانند با ترجمه‌ قرآن‌ها و تفاسیر جدید، همچنین موضوع‌های قرآنی و آثار خوشنویسی آشنا شوند.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: فعالیت‌های خوبی در نمایشگاه قرآن برای کودکان و نوجوانان صورت گرفته و آنان می‌توانند از طریق بازی‌ها با موضوعات قرآنی آشنا شوند.
    جنتی نمایشگاه قرآن را وسیله مطمئنی برای فعالیت‌های قرآنی و فهم قرآن دانست و افزود: نمایشگاه قرآن محل مناسبی برای کسانی است که می خواهند با مجموعه فعالیت های قرآنی آشنا شوند و آثار قرآنی را ببینند.
    وی درباره شعار نمایشگاه که به «سوی فهم قرآن است»، خاطرنشان کرد: سال‌های قبل چنین شعاری نداشتیم ولی امسال برای اهمیت فهم قرآن بخش‌های مختلف نمایشگاه را به نوعی طراحی کرده ایم که بر این مسئله تاکید دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت