پایان تیر ماه ؛

برپایی نمایشگاه نقاشی هنرمندان نقاش زیر ۴۰ سال در خانه هنرمندان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار اعضای زیر ۴۰ سال عضو انجمن نقاشان پایان تیر ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه نقاشی هنرمندان نقاش زیر ۴۰ سال در خانه هنرمندان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنرآنلاین، بابک اطمینانی عضو هیات مدیره انجمن نقاشان ایران درباره مجموعه نمایشگاه‎های جدید این انجمن گفت: این مجموعه نمایشگاه که با عنوان "کارنمای پژوهشی" برگزار خواهد شد، در راستای ایجاد فرصتی برابر برای نمایش آثار نقاشان گروه‌های سنی مختلف عضو انجمن برگزار می‌شود. ما تصمیم گرفتیم یک بازبینی کلی در آثار هنرمندان عضو انجمن انجام دهیم تا بتوانیم آثار جدید آنان را به نمایش بگذاریم. به علاوه این کار کمک می‎کند تا آرشیو انجمن نیز غنی‌تر شده و منسجم‎تر شود.

    وی ادامه داد: در طی این سال‌ها آرشیو انجمن نقاشان به روز نشده است و ما به دنبال راه‎هایی هستیم که این آرشیو سر و سامان یابد. ما یک هزار و 50 نفر عضو داریم که نمی‎دانیم در طی این سال‎ها چه کرده‎اند. به همین دلیل تصمیم گرفتی آثار این هنرمندان در چند نمایشگاه با تفکیک گروه سنی به نمایش بگذاریم.

    این هنرمند درباره این نمایشگاه‎ها همچنین اظهار کرد: البته هنرمندان در این نمایشگاه‌ها تنها مجاز هستند که آثار دو سال اخیر خود را به نمایش بگذارند تا به این ترتیب مجموعه آثار به نمایش درآمده بتواند تفکری را در یک دوره زمانی خاص به نمایش بگذارد. در واقع کل این روند رویکردی پژوهشی دارد هرچند جنبه فروش آثار و اقتصاد هنر نیز به موازات این رویکرد مورد توجه ما قرار دارد.

    اطمینانی همچنین گفت: بدون داشتن آرشیوی به‌روز و منسجم، انجمن قادر نخواهد بود فعالانه ضوابطی به وجود آورد که باعث رشد این مجموعه باشد. کمیته نمایشگاه‌های انجمن برای کسانی که خبری از آنها ندارد نمی‌تواند بسترسازی و برنامه‌ریزی حرفه‌ای کند، از این رو اقدام به برگزاری کارنمای پژوهشی بر اساس رده سنی کرده است. اولین دوره از کارنماها اختصاص به اعضا زیر چهل سال دارد. دوره‌های بعد به اعضای بین چهل تا شصت سال و سپس به اعضای بالای شصت سال اختصاص خواهد داشت.

    وی افزود: پاسخ همه اعضا به این فراخوان یک امر ضروری است چون نه تنها باعث شفاف‌سازی کمی و کیفی داشته‌های هنری انجمن می‌شود بلکه کمیته نمایشگاه‌ها را قادر می‌سازد با دست پر بسته‌های نمایشگاهی تعریف کند و وارد کنش‌های حرفه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی شود.

    این عضو انجمن نقاشان گفت: در حال حاضر انجمن 473 نفر عضو زیر 40 سال دارد (پیوسته و وابسته) که از این تعداد تا به حال با 132 نفر تماس گرفته شده و 82 نفر رزومه و تصاویر آثارشان را فرستاده اند. کارنمای اول با آثار این گروه گشایش خواهد یافت و روند تماس با اعضا و دعوت از آنان تا بسته شدن پرونده همه افراد زیر 40 سال ادامه خواهد یافت. آثار همه واجدین شرایط در این کارنما ارائه خواهند شد، یعنی کسانی که با ارسال رزومه و 10 تصویر (از دوره ‌های کاریشان در 4 سال اخیر) به فراخوان پاسخ داده باشند. از هر شرکت‌کننده حداقل 5 اثر که در 2 سال اخیر خلق شده باشد به نمایش در خواهد آمد. به موازات این پروژه پژوهشی، کمیته نمایشگاه‌ها برای فروش آثار، چه در حین نمایش و چه پس از آن، برنامه‌ریزی خواهد کرد.

    گفتنی است ،"کارنمای پژوهشی" از 21 تا 29 تیر ماه در همه گالری‎های خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت