قوانین جدید نمایشگاه با تاکید بر افزایش کیفیت

عصر نمایشگاه- در نخستین روزهای تیر جلسه توجیهی مجریان نمایشگاهی به سرپرستی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه در تالار اصفهان واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

قوانین جدید نمایشگاه با تاکید بر افزایش کیفیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از صمت ،در نخستین روزهای تیر جلسه توجیهی مجریان نمایشگاهی به سرپرستی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه در تالار اصفهان واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
    برخورد جدی با تخلفات تعرفه‌ای
    در ابتدای این جلسه آریا مجیدی ضمن خیرمقدم به حاضران دلیل اصلی برگزاری جلسات این چنینی را ایجاد هماهنگی بیشتر میان برگزارکنندگان و مسولین اجرایی نمایشگاه اعلام کرد.

    وی همچنین برگزاری برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه را بسیار با اهمیت دانست و بیان کرد: در حال حاضر کیفیت برگزاری آیین‌های افتتاحیه در سطح مطلوبی قرار ندارد و بهتر است مجریان نمایشگاهی برای برگزاری مراسم افتتاحیه برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای داشته باشند تا شکل و شمایل هر مراسم خیلی ساده و بی‌آلایش نباشد. در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها و نظمی که بر هر رویداد حاکم است ما با خارجی‌ها رقابت می‌کنیم و با کمی همت به آنها خواهیم رسید.

    مدیرکل امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با اشاره به وظایف مدیران سالن و ارتباطی که این افراد با مجریان نمایشگاه دارند گفت: مدیران سالن‌ها در اصل رابطان میان مجری، شرکت سهامی و غرفه‌داران هستند و این افراد که از میان باتجربه‌ترین نیروهای نمایشگاه انتخاب شده‌اند می‌توانند در وضعیت برگزاری هر رویداد تاثیرگذار باشند.

    پیش از این مدیران سالن‌ها به طور مستقیم از سوی نمایشگاه چیده می‌شدند اما از امسال تصمیم بر آن شده که مجریان با توجه به اهمیت هر سالن از مدیر سالن مورد نظر خود استفاده کنند.

    مجیدی همچنین بیان کرد: از ابتدای تیر برخی از قوانین درباره تعرفه‌ها، اسپانسرینگ و رتبه‌بندی‌ها تغییر کرده که همگی به مجریان و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه ابلاغ شده و امیدواریم با اجرای قوانین جدید کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها افزایش یابد.

    همچنین درباره تعرفه‌های نمایشگاهی از این پس برخوردها جدی‌تر خواهد شد و در صورت رعایت نشدن تعرفه‌های تعیین شده ممکن است مجوزهای فعالیت مجریان باطل شود. در حال حاضر کمیته‌ای با همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها ایجاد شده که حساسیت اصلی خود را بر موضوع تعرفه‌ها قرار داده است.

    ابلاغ 5 قانون مهم از ابتدای سال 95
    در ادامه این جلسه نماینده واحد امور فنی و مهندسی برخی از تغییرات در قوانین و مصوبه‌های جدید این واحد را به مجریان نمایشگاهی ارائه کرد. غلامحسن رامیار با اشاره به ایجاد سیستم ساماندهی غرفه‌سازان نمایشگاهی گفت: ایجاد یک سیستم یکپارچه از همه غرفه‌سازانی که مورد تایید هستند بسیار سخت است چرا که باید همه شرکت‌های غرفه‌ساز ثبت شده باشند و تمامی مدارک‌شان اعم از بیمه تکمیل شده باشد.

    وی در ادامه گفت: در تاریخ 28 فروردین ابلاغیه‌ای اعلام شد که براساس آن مجریان موظف هستند به ازای هر 18هزار مترمربع فضای نمایشگاهی از یک مسئول فنی و نماینده استفاده کنند. نماینده واحد امور فنی و مهندسی در ادامه گفت: ابلاغیه دیگری در تاریخ 25 اردیبهشت اعلام شد که براساس آن غرفه‌داران نباید از شیشه در غرفه‌های خود استفاده کنند.

    در تاریخ 26 اردیبهشت نیز ابلاغیه دیگری صادر شد که براساس آن آغاز برخورد با غرفه‌سازان متخلف را اعلام کرده‌ایم و در نمایشگاه نفت و گاز نیز مجوز فعالیت 8 غرفه‌ساز باطل شد. البته با یک اصلاحیه این قانون را کمی تسهیل کردیم تا غرفه‌سازانی که یک‌بار تخلف کرده‌اند بتوانند با دادن تعهد به کار خود ادامه دهند اما تخلف دوم باعث ممنوعیت مادام فعالیت غرفه‌سازان خواهد شد.

    در ادامه این جلسه غلامحسن رامیار ادامه داد: قانون دیگری که در تاریخ 31 خرداد ابلاغ شده درباره شرکت‌های غرفه‌سازی است که باید همگی از لباس‌های متحدالشکل استفاده کنند و همچنین تمامی لوازم ایمنی را به همراه داشته باشند. غرفه‌سازان همچنین باید استندهایی در کنار خود داشته باشند که تمامی اطلاعات روی آن نوشته شده تا مجریان و مدیران سالن توانایی کنترل آنها را داشته باشند.

    جای خالی نظم
    حسین کشاورز، نماینده روابط عمومی با اشاره به اهداف اصلی جلسه مبنی‌بر بهبود وضعیت نمایشگاه‌های داخلی و پیشرفت آن گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که مجریان نمایشگاهی باید رعایت کنند اعلام مقام افتتاح‌کننده به روابط عمومی است چرا که گاهی دیده شده برخی از نمایشگاه‌ها بدون اطلاع‌رسانی درست دست به افتتاحیه می‌زنند.

    افتتاحیه یک نمایشگاه نشان از شکوه آن دارد و مراسمی ارزشی به شمار می‌آید پس برای برگزاری این مراسم باید نظم بهتری ایجاد شود اما در حال حاضر آیین گشایش همه نمایشگاه‌ها به یک شکل و همگی بدون هیچ نظمی برگزار می‌شوند.

    پارکینگ‌ها مکانیزه می‌شوند

    در ادامه این جلسه امیر سعیدی، مدیریت حراست محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران نیز در گفت‌وگو با مجریان بر موضوع پوشش و حجاب اسلامی خارجی‌ها تاکید کرد و گفت: مجریان موظف هستند مشارکت‌کنندگان خارجی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند را از همه لحاظ توجیه کنند. گاهی دیده شده برخی غرفه‌داران خارجی توجهی به موضوع پوشش و حجاب ندارند که این امر چهره نمایشگاه را خدشه‌دار می‌کند.

    سعیدی همچنین در پاسخ به سوال یکی از مجریان حاضر در جلسه مبنی بر وضعیت نامطلوب پارکینگ‌های نمایشگاه، یکی از برنامه‌های آینده نمایشگاه را مکانیزه کردن پارکینگ‌ها عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه‌های بعدی قصد داریم از سیستم مکانیزه کردن پارکینگ‌ها استفاده کنیم تا تمامی اطلاعات مربوط به خودروهای غرفه‌داران در سیستم ثبت شود و دیگر نیازی به چاپ کارت‌های پارکینگ نباشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت