هیچ قرآن مغلوطی امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن عرضه نشد

عصر نمایشگاه- معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم با اشاره به عرضه تعدادی قرآن بدون مجوز نشر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از عدم وجود قرآن‌‌های مغلوط در این نمایشگاه خبر داد.

هیچ قرآن مغلوطی امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن عرضه نشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، عرضه قرآن‌های مغلوط یا بدون مجوز یکی از موضوعاتی است که هر ساله نه تنها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بلکه در نمایشگاه کتاب نیز موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

    امسال با توجه به هماهنگی‌های بیشتر صورت گرفته سازمان دارالقرآن و وزارت ارشاد، در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شاهد عرضه قرآن‌هایی بودیم که به گفته مسئولان سازمان دارالقرآن هیچ‌کدام مغلوط نبودند. این امر در حالی است که در نمایشگاه کتاب 3 قرآن مغلوط عرضه شد اما با پیگیری‌های به موقع این قرآن‌ها جمع‌آوری شدند و ارشاد قول مساعدت و عدم تکرار این تخلفات را در نمایشگاه‌های بین‌المللی داد.

    احمد زرنگار معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآن خبرگزاری فارس با اشاره به بررسی تیم ارزیابی دارالقرآن از قرآن‌های عرضه شده در نمایشگاه قرآن کریم، گفت: در این نمایشگاه هیچ قرآن مغلوطی عرضه نشده بود و همین امر موجب شد که بخش فروش نمایشگاه متفاوت‌تر از سال‌های گذشته عملکردی مثبت داشته باشد.

    وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه قرآن تنها تعدادی قرآن که مجوز نشر نداشتند در برخی غرفه‌ها عرضه شد، خاطر نشان کرد: برای اینکه مشکلی در روند چاپ و نشر قرآن وجود نداشته باشد، پس از اینکه ناشران مجوز چاپ از سازمان دارالقرآن می‌گیرند، یک نسخه از آن را باید در اختیار سازمان قرار دهند تا مشکل چاپی در آن وجود نداشته باشد و پس از آن نیز در صورت عدم وجود اشکال مجوز نشر به آن‌ها اعطا خواهد شد.

    زرنگار افزود: برخی از ناشران متخلف در حال طی کردن روند کسب مجوز نشر بودند و برخی دیگر هنوز اقدام به کسب مجوز نکرده بودند اما قرآن‌ها را در نمایشگاه عرضه کردند که با تذکر این مشکل برطرف و قرآن‌های بدون مجوز از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شد.

    معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم با تأکید بر اینکه امسال هیچ قرآن کامل مغلوط در نمایشگاه عرضه نشد، گفت: با مذاکراتی که با مسئولان وزارت ارشاد داشتیم خوشبختانه نمایشگاه قرآن امسال از نظر محتوایی و عرضه قرآن‌ها، بسیار منظم بود که از این بابت ما نیز از متولیان امر با ارسال نامه‌ای قدردانی کردیم.

    به گزارش فارس، در بخش فروش کتاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ناشران بسیاری حضور دارند که به فروش کتاب‌های قرآن، ادعیه و محصولات دینی می‌پردازند. این نمایشگاه تا 8 تیرماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت