مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در یاسوج

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در یاسوج خبر داد و گفت: این نمایشگاه در شهریورماه سال جاری برپا خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در یاسوج
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، محمود باقری اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های تاریخی، گردشگری، مذهبی، فرهنگی و صنایع دستی دارد.

    وی بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ورود بیشتر گردشگران به استان باعث رونق اقتصادی خواهد شد، باید با معرفی جاذبه‌های گردشگری زمینه ورود مسافران بیشتری را به استان فراهم کنیم.

    مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، صنایع دستی استان را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شاخص در جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: صنایع دستی با گذشت زمان و کهنه شدن نه تنها بی‌ارزش نمی‌شوند بلکه هر چه زمان بیشتری از تولید آنها بگذرد بر ارزش آنها افزوده خواهد شد.

    وی، گلیم، جاجیم، نمد، توبره، آیینه‌دان، سفره، نمکدان، فرش، خورجین و گچمه را از مهم‌ترین صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد و یادآور شد: آموزش این هنرها در مناطق مختلف به خصوص مناطق عشایری می‌تواند برای افراد به خصوص جوانان زمینه اشتغال و درآمدزایی را فراهم کند.

    این مسؤول یادآور شد: البته باید همه دستگاه‌ها همکاری کرده و زمینه توسعه و صادرات صنایع‌دستی را به سایر نقاط کشور و خارج فراهم کنند.

    باقری در ادامه با بیان اینکه فصل تابستان که ورود مسافر به استان بیشتر است، فرصت خوبی جهت معرفی ظرفیت‌های استان داریم، گفت: به همین منظور در نطر داریم با برگزاری نمایشگاهی از صنایع دستی در معرفی استان گامی موثر برداریم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره پرواز در استان اشاره کرد و بیان داشت: امسال برای نخستین بار می‌خواهیم جشنواره ملی ورزش‌های هوایی را به طور کامل در یاسوج برگزار کنیم.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تمامی دستگاه‌ها و بخش خصوصی خواست جهت هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره همکاری لازم را داشته باشند.

    وی گفت: امیدواریم با مشارکت و همکاری چشمگیر دستگاه‌ها و به خصوص بخش خصوصی بتوانیم این جشنواره به نحو مطلوب برگزار کرده و آن را در تقویم سالانه گردشگری کشور ثبت کنیم.

    باقری تصریح کرد: جشنواره پرواز و نمایشگاه صنایع دستی در شهریور ماه سال جاری با حضور مردم، گردشگران و مسؤولان استان در یاسوج برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت