قائم مقام بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد

خرید ۲ میلیاردی ارشاد از ناشران حاضر در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- قائم مقام بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از خرید دو میلیارد تومانی کتاب از ناشران حاضر در این دوره نمایشگاه خبر داد.

خرید ۲ میلیاردی ارشاد از ناشران حاضر در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران،با اشاره به جزئیات خرید کتاب از ناشران در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: مبلغی که برای این کار در نظر گرفته شد، تقریباً مبلغ نصف اجاره غرفه‌داران است. در مورد غرفه‌های کوچک این مبلغ بیشتر است و به دیگر عبارت، درصد بیشتری از اجاره غرفه را تشکیل می‌دهد و برای غرفه‌های بزرگ این مبلغ کم‌تر در نظر گرفته شده است. سعی شد در این رابطه به ناشران کوچک‌تر توجه بیشتری شود.

    وی از خرید تقریباً دو میلیارد تومانی کتاب از ناشران حاضر در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب خبر داد و یاداور شد: کار خرید را هم شورای خرید کتاب وزارت ارشاد با همان ملاک‌هایی که برای این شورا به منظور خرید کتاب وجود دارد، انجام داده است.

    طرح خرید حمایتی کتاب از ناشران برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب اجرا شد. برای این منظور جدولی براساس متراژ غرفه‌ها و میزان خرید کتاب از آن ناشران تدوین شد. بر اساس این جدول از غرفه‌های زیر 20 متر تا سقف 70 درصد هزینه غرفه‌، 20 تا 40 متر 60 درصد هزینه‌ غرفه، 40 تا 60 متر 50 درصد هزینه‌ غرفه، 60 تا 80 متر 40 درصد هزینه‌ غرفه و 80 تا 100 متر 30 درصد هزینه غرفه کتاب خریداری شده است. از غرفه‌های بالای 100 متر نیز به میزان  20 درصد هزینه غرفه کتاب خریداری شده است. بیشتر کتاب‌های خریداری شده قرار است برای کتابخانه‌های مدارس و کتابخانه‌های روستایی ارسال شود.

    تمامی ناشران خصوصی غرفه‌دار در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که هنوز حواله خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت نکرده‌اند، فرصت دارند تا پایان تیرماه با مراجعه به دفتر صدور حواله‌های نمایشگاهی نسبت به دریافت حواله‌ خرید کتاب اقدام کنند.

    ناشران مورد اشاره می‌توانند با مراجعه به ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم، اتاق 249 حواله خرید کتاب خود را دریافت کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 38512231 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت