از غرفه‌های برتر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن تقدیر شد

عصر نمایشگاه-اختتامیه بخش دانشگاهی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور مسوولان بخش‌های حاضر در این بخش از نمایشگاه برگزار شد.

از غرفه‌های برتر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن تقدیر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، در اختتامیه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، جعفرپور، رئیس مرکز قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارایه گزارشی از فعالیت دانشگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه در این دوره از برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: وزارت علوم در بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه قرآن با حضور دانشگاه‌های علامه طباطبایی، مرکز گفتمان‌سازی دانشگاه شریف، آزاد اسلامی، پیام نور، الزهرا، قرآن و حدیث به ارایه فعالیت‌ها و توانمندهای خود در حوزه قرآن و عترت پرداخته است.

    وی با اشاره به ارائه 100 پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی برتر قرآنی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، ادامه داد: در این بخش از نمایشگاه مسابقه‌ای با عنوان چرا اسلام بهترین دین است؟ برگزار شده بود که تاکنون بیش از پنج هزار نفر در این پرسش شرکت کرده بودند.

    جعفرپور با اشاره به رونمایی از طرح جامع قرآنی مائده توسط بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تدبر در قرآن، برگزاری آیه‌گرافی در غرفه‌ها، ارایه نرم‌افزار فلق به عنوان اولین فرهنگ لغت قرآنی و نمایش ١٢۰ اثر فاخر هنر قرآنی بخش دیگری از فعالیت‌های این دوره بخش دانشگاهی نمایشگاه بوده است.

    در بخش دیگری از این مراسم، ولی‌الله مهدی پور، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاه پیام نور نیز به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این بخش از دانشگاه پرداخت و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دانشگاه پیام نور کتاب نسخه شفا را در مدت زمان برگزاری نمایشگاه قرآن رونمایی کرد تا یک راهکار علمی را به منظور فهم و تدبر بیشتر در قرآن کریم ارایه بدهد.

    مهدی پور با اشاره به رونمایی از ترجمه علمی و آکادمیک قرآن، تصریح کرد: برپایی کرسی آزاداندیشی بررسی ترجمه علمی قرآن، برگزاری سه کارگاه با موضوع سبک زندگی اسلامی و مهدویت، تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان و اساتید قرآنی، ثبت نام در دوره‌های علمی کاربردی مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه و نیز ارایه پایان نامه‌های برتر قرآنی بخش دیگری از برنامه‌های این غرفه در نمایشگاه قرآن بوده است.

    در بخش پایانی این مراسم از غرفه‌های برتر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم تقدیر به عمل آمد که عبارتند از :

    دانشگاه شریف، رتبه برتر در گفتمان سازی قرآنی

    دانشگاه علامه طباطبایی، رتبه برتر در جذب مخاطب و برگزاری نشست های تخصصی

    دانشگاه الزهرا، رتبه برتر در حوزه و معرفی کارآفرینان برتر

    دانشگاه قرآن و حدیث، رتبه برتر به دلیل نوآوری در آموزش مجازی

    دانشگاه آزاد، رتبه برتر در پژوهش و اجرای مسابقات

    دانشگاه پیام نور، رتبه برتر در ارایه راهکار در راستای تحقق شعار نمایشگاه در حوزه فهم و تدبر در قرآن

    دانشگاه فنی و حرفه ای، رتبه برتر در ارایه آثار هنری

    وزارت علوم، به دلیل حضور فعال ستاد و دانشگاه های تابعه در نمایشگاه قرآن

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت