مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح ۲ نمایشگاه دائمی صنایع دستی‌ در خراسان جنوبی

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از راه اندازی ۲ بازارچه دائمی صنایع دستی همزمان با آغاز سفرهای تابستانی در استان خبر داد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان برنامه شب‌های موسیقی خراسان جنوبی درمحل مجموعه باغ اکبریه راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح ۲ نمایشگاه دائمی صنایع دستی‌ در خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، حسن رمضانی در جلسه ستاد خدمات سفر و کمیته ایمنی و حمل و نقل خراسان جنوبی اظهار داشت: ما در برنامه ریزی‌های سفرهای تابستانی به دنبال رضایتمندی مردم بوده زیرا از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خراسان جنوبی به عنوان یکی از 10 مقصد گردشگری کشور اعلام شد.

    وی با بیان اینکه از ابتدای تابستان بعد از پایان امتحانات دانش‌آموزان ماه مبارک رمضان آغاز شد و در این ماه سفرهای تابستانی کمی انجام شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود بعد از ماه مبارک رمضان اوج سفرهای تابستانی باشد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های ما در دبیرخانه ستاد سفر راه اندازی اقامتگاه‌های روستایی است که این اقامتگاه‌ها در ایام نوروز امسال در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

    رمضانی با بیان اینکه در سفرهای تابستانی امسال اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال و 10 مورد آماده  کردیم، افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی ما در آغاز سفرهای تابستانی راه‌اندازی موسیقی خراسان جنوبی در محل مجموعه تاریخی باغ اکبریه است تا از این طریق گردشگران با موسیقی و آداب و رسوم استان آشنا شوند.

    وی از برگزاری جشنواره غذاهای محلی خراسان جنوبی در مرداد ماه خبر داد و اظهار داشت: جشنواره طبخ غذاهای بومی و محلی خراسان جنوبی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار تا گردشگران بتوانند با غذاهای سنتی استان آشنا شوند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به دیگر برنامه‌ها،گفت: آماده‌سازی بناهای تاریخی که در این راستا در حوزه صنایع دستی 11مورد نمایشگاه صنایع دستی آماده و درماه مبارک رمضان هم نمایشگاه صنایع دستی قرآنی آغاز به کار کرد.

    رمضانی با بیان اینکه با آغاز سفرهای تابستانی دو نمایشگاه دائمی صنایع دستی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود، افزود: این نمایشگاه‌ها یکی در شهرستان بیرجند و دیگری در شهرستان بشرویه است.

    وی بیان کرد: آموزش و پرورش هم برای سفرهای تابستانی 220 کلاس درس را برای مسافران تابستانی تدارک دیده و بقاع متبرکه همچنان آماده پذیرایی از زائران و مسافران تابستانی در خراسان جنوبی است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از آماده سازی 500 تخت هتل در استان خبر داد و گفت: یک جشنواره با مشارکت مردم در طول تابستان در سطح ملی و استانی با عنوان گردشگری حلال و در حوزه سفرنامه نویسی، ایده و فیلم هم برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت