معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبر داد

حضور هنرمندان صنایع دستی زنجان در نمایشگاه های بین المللی خارج از کشور

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به منظور معرفی محصولات و افزایش صادرات صنایع دستی، هنرمندان این عرصه در نمایشگاه های بین المللی خارج از کشور حاضر می شوند.

حضور هنرمندان صنایع دستی زنجان در نمایشگاه های بین المللی خارج از کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمود علی محمدی افزود: از آغاز سال جاری یکی از هنرمندان زنجان موفق به حضور در دو نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در کشور چین شده است.

    وی یادآورشد: بناست دو نمایشگاه بین المللی نیز اوایل مهر و آبان برگزار شود که سه نفر از هنرمندان صنایع دستی زنجان برای حضور در آنها، ثبت نام کرده اند.

    علی محمدی اظهار کرد: یکی از این نمایشگاه ها اوایل آبان در مسکو برگزار می شود و به محض اعلام زمان دقیق، اقدامات لازم برای تکمیل ثبت نام و اعزام این هنرمندان آغاز خواهد شد.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی دیگری در کشور سوئیس مهر سال جاری برگزار می شود که اقدامات لازم برای اعزام هنرمندان به این نمایشگاه در دست انجام است.

    وی خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان صنایع دستی زنجانی در این نمایشگاه علاوه بر اینکه زمینه ساز معرفی محصولات تولیدی آنها و در نهایت افزایش صادرات می شود، فرصتی برای جذب گردشگر صنایع دستی به زنجان به شمار می آید.

    علی محمدی ادامه داد: در گردشگری صنایع دستی، هنرمندان به منظور دیدار از انواع محصولات تولیدی در این زمینه عازم زنجان می شوند و به این طریق زمینه جذب گردشگر افزایش می یابد.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از حضور اساتید و دانشگاهیان چینی برای بازدید از مراکز تولید صنایع دستی زنجانی طی سال جاری خبر داد.

    وی اضافه کرد: از سوی دیگر با حضور در این نمایشگاه ها، بازارهای جدید صادراتی برای تجار و تولیدکنندگان صنایع دستی ایجاد می شود و آنان می توانند محصولات خود را به کشورهای مختلفی صادر کنند.

    علی محمدی ابراز کرد: با حمایت قابل توجهی که اتاق بازرگانی از این هنرمندان صنایع دستی اعلام کرده، بنا شده است که همه هزینه های اجاره غرفه و اعزام آنان از سوی این نهاد اقتصادی پرداخت شود.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تا کنون خبری در زمینه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در ایران منتشر نشده است.

    زنجان دارای صنایع دستی مختلف و منحصر به فردی در زمینه ملیله کاری، چاقوسازی و مسگری است و کیفیت و تنوع تولید محصول در این عرصه، موجب ورود مسئولان صنایع دستی برای ثبت نام زنجان به عنوان پایتخت صنایع دستی فلزی کشور و در نهایت جهان شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت