معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران:

پست رایگان و دسترسی همگانی از مزایای نمایشگاه مجازی کتاب است

عصر نمایشگاه- معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران از تخفیف ۲۰ درصدی کتاب‌های عرضه‌شده در نمایشگاه مجازی کتاب برای خریداران خبر داد.

پست رایگان و دسترسی همگانی از مزایای نمایشگاه مجازی کتاب است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، حسین صفری معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران در برنامه گفتگوی فرهنگی رادیوگفتگو درباره نخستین نمایشگاه کتاب مجازی و امکانات و چالش های آن گفت: پس از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های مختلف از جمله نمایشگاه‌ها در سراسر دنیا به حالت تعلیق در آمد و برنامه ریزی هایی که برای نمایشگاه فیزیکی انجام شده بود و شورای سیاست گذاری تشکیل شده بود و برنامه‌ها در حد اجرا شدن بود همه معلق ماند، که به مرور مجموعه ستاد نمایشگاه از برگزاری نمایشگاه فیزیکی به علت عدم امکان تجمع در تهران برای نمایشگاه کتاب از برگزاری آن منصرف شد.

    وی افزود: در واقع نمایشگاه کتاب پدیده منحصر به فرد فرهنگی است. ما در مجموعه مؤسسه خانه کتاب ادبیات ایران نمایشگاه‌های مختلف دنیا را هم رصد کردیم و تصمیم بر آن شد تا نمایشگاه کتاب تهران را برای نخستین بار به عنوان یک نمایشگاه مجازی، مثل طرح پاییزه و زمستانه که در حقیقت برای کتابفروشی ها بود این بار ویژه‌تر برگزار کنیم.

    حسین صفری در ادامه گفت: نمایشگاه کتاب تهران بر اساس فروش کتاب برگزار می‌شود، در حالی که اساس نمایشگاه‌های دنیا نمایش کتاب است و تجربه برگزاری آن در دنیا موفق نبوده است اما با توجه به اینکه پدیده فروش کتاب جذاب است هماهنگی با سازمانها صورت گرفته و در مشارکت با ناشران و مجموعه بنا شد تا نمایشگاه مجازی کتاب اولین دوره خود را تجربه کند.

    معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه خریداران کتاب‌های خریداری‌شده از نمایشگاه را رایگان دریافت می‌کنند و بابت ارسال کتاب هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران در اولین دوره برگزاری با بیست درصد تخفیف و هزینه ارسال رایگان برای خریدار سه مشارکت کننده دارد، اول خود ناشران سپس، معاونت امور فرهنگی و پست جمهوری اسلامی ایران که برای ناشران فاکتور و هزینه پست زیر پنجاه هزارتومان و برای خریدار و برای ناشران هزینه را رایگان اعلام کرده است پس هزینه ارسال برای مخاطب کلاً رایگان است.

    وی همچنین به یارانه اختصاص‌یافته به دانشجویان، طلاب و استادان حوزه و دانشگاه و … اشاره و بیان کرد: این گروه‌ها می‌توانند برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب از 18 دی‌ماه به سایت مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. در نمایشگاه مجازی کتاب تهران چیزی به اسم صدور فیزیکی بن کتاب نداریم بلکه تمام یارانه‌ها به کد ملی افراد اختصاص پیدا می‌کند.

    معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان این‌که امکان تحویل کتاب در مکان‌های عمومی مانند کافه‌ها، رستوران‌ها و… وجود ندارد، اظهار کرد: تمام مراحل خرید و رصد کتاب رهگیری و برای خریداران ارسال می‌شود. یکی از کارکردهای پنهان نمایشگاه مجازی کتاب تهران رد این دیدگاه است که معتقد هستند ناشران ما سنتی عمل می‌کنند این درحالی است که آمار ثبت‌نام در نمایشگاه نشان می‌دهد ناشران حوزه دیجیتال را رصد می‌کنند. در نمایشگاه مجازی، کتاب‌های خارجی منتشرشده از سال 2017 به بعد در نمایشگاه قابلیت عرضه و فروش دارند. همچنین رویدادهایی در حوزه بین‌الملل به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود.

    صفری گفت: تاکنون هزار و هفتصد و سیزده ناشر تأیید ثبت نام شدند و هفتاد هزار دانشجو وشش هزار عضو هیئت علمی ثبت نام کردند، همچنین فرآیند شارژ بن اعتباری خرید کتاب برای اهالی قلم توسط خانه کتاب و ادبیات ایران انجام می‌شود و یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان و طلاب افزایش 25 درصدی دارد و تا سقف 200 هزار تومان برای این گروه اختصاص پیدا کرده که سهم دانشجویان و طلاب 120 هزار تومان است و 80 هزار تومان یارانه به آن اختصاص پیدا کرده است. این یارانه برای استادان حوزه و دانشگاه 400 هزار تومان است که 200 هزار تومان سهم استادان و 200 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و طبق نظام رتبه بندی اهل قلم طبق شاخص‌هایی که برای نظام ارزیابی بین 200 تا 500 هزار تومان یارانه اعتباری خرید کتاب برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

    وی در پایان گفت: این نمایشگاه یکم تا ششم بهمن ماه برگزار می‌شود و پیوست بین المللی وجود دارد و کتاب‌های خارجی با پنجاه درصد تخفیف عرضه می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت