برگزیدگان الکام‌استارز معرفی شدند

عصر نمایشگاه- الکام‌استارز ششم در حالی به کار خود پایان داد که در طول مدت برگزاری این نمایشگاه، بیش از ۶۰ تیم استارت‌آپی به ارایه ایده‌های خود در برابر داوران پرداختند و تیم‌های اول تا سوم، جوایز نقدی ۲۰، ۱۸ و ۱۵ میلیون تومانی را به خود اختصاص دادند.

برگزیدگان الکام‌استارز معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، برگزاری بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به دلیل شیوع کرونا در کشور منتفی شد، اما الکام‌استارز که در سال‌های گذشته، رویداد حضور استارت‌آپ‌ها در الکامپ بود، از ‌29 دی ماه تا 2 بهمن و البته به‌صورت آنلاین برگزار شد.

    محمدباقر اثنی عشری- رئیس سازمان نظام صنفی کشور که در پنج سال اخیر برگزارکننده نمایشگاه الکامپ بود، گفته بود: به دلیل موج‌های کرونا، تصمیم گرفتیم برگزاری نمایشگاه الکامپ را لغو کنیم. باید پذیرفت که برای سلامتی خود و جامعه از این فعالیت اقتصادی چشم‌پوشی شود. البته سال آینده الکامپ متفاوتی برگزار خواهد شد. اما امسال با وجود لغو الکامپ، رویداد جانبی آن یعنی الکام‌استارز، به دلیل استقبال بالای شرکت‌های استارت‌آپی، به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

    در این راستا به نقل از سازمان فناوری اطلاعات،‌ ششمین دوره الکام استارز در حالی به پایان رسید که اهالی جوان زیست‌بوم استارت‌آپی کشور در محل موزه ارتباطات، دور یکدیگر جمع شدند تا با نگاهی به آنچه که گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته‌اند، به ترسیم راهبردی برای ساخت آینده کشور بپردازند.

    در این رویداد پنج روزه که به دلیل شیوع بیماری کرونا به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار شد، امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات، حضور تیم‌های دانش‌آموزی در بخش رقابتی را شکل‌گیری یک رویا دانست و گفت: کمترین کار یک سیستم این است که بتواند شرایط ایجاد رویا برای دانش‌آموزان را فراهم کند. در شرایطی که همه ابزارها برای کشتن امید و ایده است و جای شکل‌گیری رویا خالی است، این رویداد توانست به شکل‌گیری رویا در بین دانش‌آموزان کمک کند.

    معاون وزیر ارتباطات، الکام‌استارز را مانند اکوسیستم استارت‌آپی کشور یک رویداد جوان دانست که حواشی‌ خود را دارد و در تشریح نقاط قوت این رویداد بیان کرد: برگزاری رویداد توان‌تک در کنار الکام‌استارز به ما یادآوری کرد که باید به تنوع نگاه‌ها و ویژگی‌های افراد احترام بگذاریم و خواسته‌های این بخش از جامعه را نیز مورد توجه قرار بدهیم. نباید یادمان برود که تنوع ویژگی‌های مختلف در افراد وجود دارد و توان‌ تک به ما این موضوع را به خوبی یادآوری کرده تا به این تنوع احترام بگذاریم.

    در طول مدت برگزاری این نمایشگاه، بیش از 60 تیم استارت‌آپی به ارایه ایده‌های خود در برابر داوران پرداختند که امیر ناظمی و مشکات اسدی از سازمان فناوری اطلاعات ایران، بخش اساسی بدنه داوری آن را تشکیل می‌دادند.

    طی این رقابت که گاه اختلاف تیم‌های برنده در آن به کمتر از تنها چند دهم می‌رسید، استارت‌آپ‌های راورو، پاستا و رادیو توان به ترتیب اول، دوم و سوم شدند که جوایز نقدی 20، 18 و 15 میلیون تومانی را به خود اختصاص دادند. همچنین تیم‌های چهارم تا دهم برگزیده الکام‌استارز را تن تونیکِ، فروگانیک، کارفیت، تله بورس، سپارکس، بهشت‌یار و ترنج تشکیل دادند که به هر کدام مبلغ 10 میلیون تومان جایزه اختصاص یافت.

    همچنین برگزیدگان تیم‌های اول تا پنجم بخش دانش آموزی را استارت‌آپ deo، کارآموزشو،‌ سابمیت، ابریاد و کارآمد تشکیل دادند که سازمان فناوری اطلاعات همان‌طور که پیش از این وعده داده بود به برگزیدگان، بسته اعتباری 200 میلیون تومانی از محل سامانه نوآفرین جهت سرمایه‌گذاری اختصاص داد.

    تینواستارز، یک رویداد دانش‌آموزی به شمار می‌رود که به نوعی زیرمجموعه الکام استارز است و در آن دانش‌آموزان در قالب 12 تیم حضور یافتند که شامل پنج تیم از تهران و هفت تیم دیگر از سایر استان‌های کشور بود. در میان این تیم‌ها، نیمی به صورت حضوری و نیمی دیگر آنلاین حضور یافتند. استان تهران، ارایه‌دهنده پنج ایده و سایر ایده‌ها برخاسته از اصفهان، کرمان، هرمزگان و یزد بود. میزان 40 درصد شرکت‌کنندگان تینواستارز را دختران و 60 درصد را پسران تشکیل می‌دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت