هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در قزوین گشایش یافت

عصر نمایشگاه: هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف قزوین سه شنبه شب با حضور معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران ، استاندار قزوین و جمعی از مسوولان، تجار و فعالان این صنعت در محل دایمی شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین گشایش یافت.

هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در قزوین گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در این مراسم با اشاره به اینکه باید کاری کرد تا اصالت فرش دستباف ایرانی همچنان حفظ شود، گفت: در حال حاضر بیش از هشت هزار و 200 بافنده فرش در سطح استان فعالیت می کنند.
    علی پرزحمت افزود:شناسنامه دار شدن فرش ها در حقیقت حفاظت از برند محسوب می شود و بیمه بافندگان را نیز باید مدنظر داشته باشیم.
    وی اظهار داشت: یکی از کارهای حمایتی این سازمان اجرای طرح بیمه قالیبافان است که خوشبختانه تاکنون پنج هزار بافنده فرش در استان زیرپوشش بیمه قرار گرفته اند .
    پرزحمت ادامه داد: صنعت فرش در اقتصاد و صادرات محصولات غیرنفتی می تواند تاثیر مثبت و رو به رشدی را داشته باشد که برای تحقق این امر باید مشکلات این صنعت حل شود.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از حمایت جدی این سازمان از قالیبافان خبر داد و افزود: هنر فرشبافی که با نام ایران و ایرانی عجین شده به قدری ارزشمند است که برای حفظ و صیانت از آن، باید همه تلاش کنند.
    وی، افزایش کیفیت و کمیت تولید فرش دستباف، تشویق قالیبافان به تولید فرش صادراتی مورد سلیقه بازار، ارتقای سطح اطلاعات قالیبافان را مهمترین هدف حفاظت و صیانت از این هنر ایرانی برشمرد .
    مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین در این مراسم ، شناساندن فرش اصیل ایرانی به مصرف کنندگان را از اهداف اصلی این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: ایجاد زمینه فروش با قیمت مناسب به مصرف کنندگان، تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و تلاش در راستای ارایه کارهای باکیفیت از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
    هادی نیک فطرت، دسترسی مستقیم مصرف کنندگان به بازار فرش، حذف واسطه های فروش فرش دستباف و دسترسی آسان مصرف کنندگان به کالاهای با کیفیت را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه فرش برشمرد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت فرش در حال حاضر پس از گذراندن دوره رکود در وضعیت مطلوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: شناساندن محصولات فرش ایرانی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است که امیدواریم به نحو مطلوبی در استان برگزار شود.
    نیک فطرت با بیان اینکه این نمایشگاه با مشارکت بیش از 50 نفر از تولیدکننده و صادرکنندگان فرش و تابلو فرش های دستباف از سراسر کشور در قزوین دایر شده است، افزود: این نمایشگاه در فضایی به مساحت چهار هزار متر مربع با حضور طراحان، بافندگان و صادرکنندگان فرش دستباف برپا شد و فرش هایی زیبا، نفیس و با کیفیت مطلوب در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
    وی اظهارکرد: این نمایشگاه برای هشتمین بار در استان قزوین با مشارکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف از استانهای آذربایجان شرقی، قم، اصفهان، کردستان، یزد، گلستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، گیلان، خراسان رضوی، قزوین و تهران به مدت شش روز دایر شده است.
    نیک فطرت ادامه داد: برپایی این رویداد اقتصادی می تواند به آشنایی مردم با این هنر ملی، حمایت از تولید کنندگان داخلی، ترویج و توسعه صنعت فرش دستباف، ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده کمک کند.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین بر ضرورت حمایت مسوولان از فرش ایرانی تاکید کرد .
    هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش از هفتم الی 12 دیماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان و از ساعت 15 الی 21 آماده بازدید علاقه مندان می باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت