رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه خبر داد

برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی اقوام ایرانی در ساوه

عصر نمایشگاه- رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی اقوام ایرانی با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و آیین های سنتی ایرانی و اسلامی از ۲۳ تیرماه سال جاری در محل دریاچه تفریحی ساوه برپا می شود.

برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی اقوام ایرانی در ساوه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رضا ایاز افزود: این جشنواره با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، فرمانداری و شهرداری ساوه، سازمان امور عشایری و با حضور اقوام ایرانی از استان های های مختلف کشور برگزار می شود.

    وی بیان کرد: هدف از برپایی این جشنواره، معرفی توانمندی های اقوام مختلف ایرانی در کنار آداب و رسوم و سنن ساوجی هاست و برنامه های متنوع فرهنگی نیز در طول جشنواره پیش بینی شده است.

    وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و معرفی توانمندی های صنعت گردشگری هر استان از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.
    رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه ادامه داد: بیش از 45 غرفه نمایشگاهی برای عرضه ظرفیت های صنعت گردشگری و معرفی جاذبه های اقوام مختلف ایرانی در این جشنواره پیش بینی شده است.

    ایاز افزود: در کنار عرضه آثار صنایع دستی شهرستان ساوه، امکان ارائه بسته های آموزشی و فرهنگی به منظور معرفی جاذبه های بکر صنعت گردشگری ساوه نیز مهیا شده تا علاقمندان و دوستداران صنایع دستی به طور مستقیم بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.
    وی اضافه کرد: این جشنواره از بیست و سوم تیرماه سال جاری به مدت یک هفته در محل دریاچه تفریحی ساوه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برپا می شود.

    به گفته ایاز، اجرای موسیقی های سنتی ایرانی توسط اقوام مختلف ، کارگاه های صنایع دستی، غرفه های عرضه لباس سنتی و پخت غذاهای ایرانی نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

    وی عنوان کرد: بازدید از امکان و بناهای تاریخی شهرستان ساوه در قالب تورهای معرفی جاذبه های تاریخی نیز از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار این جشنواره است.
    109 اثر تاریخی ساوه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است
    شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بیش از 260 هزارنفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت