برای نخستین بار ؛

نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی دروازه ای برای حضور ایران در بازارهای منطقه

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) پانزدهم تا هجدهم آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود و تاکنون ۱۷ درصد نمایشگاه به شرکت های خارجی اختصاص یافته است.

نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی دروازه ای برای حضور ایران در بازارهای منطقه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، تولید سوسیس و کالباس به روش‌های تقریبا مدرن امروزی اگر چه در اروپا از سال‌های اولیه قرن هجدهم آغاز می‌گردد ‌اما در ایران، آغازش دوم آبان ماه سال 1304 هجری شمسی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خصوصا پس از پایان دوره جنگ تحمیلی (1359-1367) به یکباره تعداد شرکت‌های تولید کننده فرآورده‌های گوشتی افزایش قابل توجهی یافت ضمن آن که طیف وسیعی از محصولات گوشتی نیز به بازار عرضه می‌شد. ‌

    در سال 1385 تعداد شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌ای گوشتی در کشور به مرز 150 شرکت رسید که به تولید محصولات گوشتی سنتی شامل سوسیس،‌ کالباس،‌ همبرگر و انواع ژامبون‌ها می‌پرداختند. از این تعداد حدود 13 شرکت، تولیدات جدیدتری از جمله انواع ناگت‌های گوشت و مرغ،‌ غذاهای منجمد آماده مصرف و نظایر آن را تولید و روانه بازار مصرف داخلی می‌کردند.

    بنابراین گزارش، از مجموع شرکت‌های فعال در زمینه تولید انواع محصولات و فرآورده‌های گوشتی (حدود 150 شرکت برآورد می‌گردند) 109 شرکت در حال حاضر عضو انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران هستند که تعدادی از آنها نظیر کاله (آمل)، ‌سولیکو (تهران)،‌ کامپوره خزر (رشت)،‌ دمس (شیراز) صاحب برند بین‌المللی و یا منطقه‌ای بوده و تعداد دیگری نظیر "گوشتیران" ،‌"آندره" و "رباط" برند ملی را در اختیار دارند.

    همانطور که اشاره شد پس از انقلاب اسلامی، ‌رفته رفته تعداد شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی در کشور افزایش یافت ‌و اهمیت مقوله تولید فرآورده‌های گوشتی در طی دوران جنگ تحمیلی و به دلیل پشتیبانی قاطع کارخانجات تولیدکننده در تامین نیاز غذایی پروتئینی ارتش و سپاه، بر تمام دست‌اندر‌کاران مدیریت کشور و مدیریت جنگ روشن گردید.

    پس از پایان جنگ تحمیلی ‌بدلیل افزایش ضریب جمعیتی کشور (که از اوایل دهه 1360آغاز شد)، گسترش شهرنشینی، ‌افزایش جمعیت جوان کشور، ‌سادگی در استفاده از فرآورده‌های گوشتی و همچنین قیمت مناسب، مقدار تولید انواع فرآورده‌های گوشتی تا سال 1387 در کشور افزایش یافت. بر این روال میزان تولیدات کشورمان در حوزه محصولات پروتئینی افزایش یافته است و قرار است برای معرفی بهتر توانایی ما در این صنعت؛ نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) پانزدهم تا هجدهم آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه های تهران برگزار شود.

    این گزارش می افزاید: ایرنا در این رابطه به نقل از هرمز مهبد، مدیر نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته نوشته است: "برگزاری این نمایشگاه با هدف تامین نیاز صنعت فراوردهای گوشتی با جذب سرمایه گذاری های خارجی و داخلی و همچنین تامین بازار مصرفی کشورهای مسلمان جهان بویژه خاورمیانه، کشورهای مستقل همسود و اروپای شرقی است.

    در این نمایشگاه همه زنجیره تولید شامل بسته بندی، توزیع و فروش انواع گوشت خام دام، طیور، آبزیان و محصولات فراوری شده پروتئینی عرضه می شود. این نمایشگاه در دو بخش اصلی صنعت و محصول برپا می شود و بخش صنعت همه ماشین ها، فناوری و اتوماسیون مربوط به تولید، فراوری، بسته بندی، توزیع، انبارداری و فروش محصولات پروتئینی را دربرمی گیرد.

    در بخش محصولات تاکید بر حلال بودن محصول است؛ به طوری که گوشت خام همه حیوانات حلال گوشت و محصولات فرآوری شده آنها را شامل می شود بنابراین نمایشگاه Meatex یکی از نخستین نمایشگاه های تخصصی محصولات پروتئینی حلال در دنیا محسوب می‌شود. این نمایشگاه فرصت خوبی برای ورود و تثبیت حضور تولیدکنندگان این نوع محصولات در بازارهای هدف است. از زمان آغاز ثبت نام تا امروز نزدیک 17 درصد نمایشگاه به شرکت‌های خارجی از استرالیا، نیوزلند، برزیل، آلمان، فرانسه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکیه و فنلاند اختصاص یافته است."

    یادآور می شود: علاقه مندان برای شرکت در نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) می توانند به نشانی اینترنتی www.iranmeatex.com مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت