در گالری مینا ؛

تجلیل از هنرمندان پیشکسوت تجسمی در قاب یک نمایشگاه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «تجلیلی بر پیشکسوتان تجسمی»در گالری مینا برپا می‌شود.

تجلیل از هنرمندان پیشکسوت تجسمی در قاب یک نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایلنا ، پژمان نوروزی کیوریتور نمایشگاه نقاشی «تجلیلی بر پیشکسوتان تجسمی» درباره این نمایشگاه اظهارکرد: طرح اصلی این نمایشگاه برای بزرگداشت و ارج نهادن به زحمات بزرگان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی بود و با این ایده کار را شروع کردیم و بر همین اساس تعدادی از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی را برگزیدیم.

    او ادامه داد: برای انتخاب این سوژه‌ها در یک دوره چندماهه و در طی یک روند تحقیق و پژوهش حدود 24 نفر از هنرمندان پیشکسوت تجسمی گزینش شدند.

    این کیوریتور افزود: آیدین آغداشلو، معصومه مظفری، هانیبال الخالص، محمد بهرامی، محمود زنده رودی، قاسم حاجی‌زاده، معصومه سیحون، حبیب محمدی، علی آذرگین، رعنا فرنود، شهلا حسینی، لیلی گلستانه، ایران درودی، فرح اصولی، گیزلاوارگا سینایی، روئین پاکباز، فریده لاشایی، پرویز حبیب‌پور، شهلا حبیبی، بهمن دادخواه، بهمن و اردشیر محصص، منصوره حسینی، فروغ فرخزاد، ایران دخت محصص هنرمندانی هستند که برای این پروژه انتخاب شدند.

    نوروزی درباره نحوه گزینش این هنرمندان توضیح داد: در انتخاب این افراد مواردی از جمله تاثیرگذاری این افراد بر هنر تجسمی، خدمات آموزشی که ارائه داده‌اند، دارا بودن آثار شاخص و بین المللی، نقدنویسی بر آثار تجسمی، تاثیرگذاری بر معرفی هنرمندان جوان موثر بوده است.

    او با بیان اینکه این نمایشگاه فقط پرتره نگاری از این هنرمندان پیشکسوت نیست، ادامه داد: از هنرمندان جوانی که قرار بود در این پروژه شرکت کنند خواستیم تا برداشت‌های آزاد خود را از این شخصیت‌ها در آثارشان نمایش دهند.

    این کیوریتور بیان کرد: هنرمندان جوان نیز در انتخاب برداشت‌هایشان آزاد بودند، البته اصلیترین موضوع این بود که پرتره چهره هنرمندان در کنار برداشت آن‌ها در این آثار باشد.

    نوروزی درباره تکنیک‌های استفاده شده در این نمایشگاه گفت: در این آثار تکنیک‌هایی نظیر اکریلیک، رنگ روغن، آبرنگ و... بکار رفته است.

    او همچنین درباره انتخاب هنرمندان جوان برای شرکت در این نمایشگاه اظهارکرد: با هنرمندان نقاشی که برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شدند یا از قبل همکاری داشتیم یا اینکه برای این مجموعه به ما معرفی شدند.

    این کیوریتور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هنرمندان برای خلق آثارشان خود سوژه‌ها و هنرمندان پیشکسوت را انتخاب می‌کردند؟ گفت: در برخی موارد هنرمندان خود سوژه‌ها را انتخاب می‌کردند و در برخی دیگر باتوجه به‌شناختی که از هنرمندان داشتم سوژه را برای آن‌ها تعیین می‌کردم.

    نوروزی درباره مدت زمان اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه از تابستان سال 94 آغاز شده و طی یک روند یک ساله مرحله به مرحله پیش رفتیم و با اتمام مراحل اجرایی این پروژه روز جمعه هجدهم تیرماه افتتاح می‌شود.

    او در پایان تصریح کرد: سعی کردیم از تمامی هنرمندان پیشکسوتی که برای این پروژه انتخاب شده‌اند برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کنیم. در این نمایشگاه آثاری از آرزو جباری، صفا بنائی، ادریس ساکتی، ندا اعظمی، مهسا ذاکری، طاهره آقا امینی، ترمه موسوی، مریم علیزاده فرد، نادیا نیک‏‌پور، مصیب زارع، نگین ناصرانی، عالمه محمدزاده، آرزو سرورپور، کتایون وطنی، فاطمه حیدری، المیرا سنقرآبادی، شهرزاد شیرزاد و ایلونت عیسایی به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه  «تجلیلی بر پیشکسوتان تجسمی» از 18 تا 23 تیرماه در گالری مینا به نشانی پاسداران، گلستان دوم (فلاح‌زاده)، پلاک 120 برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت