رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا خبر داد

عرضه دو هزار اثر هنری در نمایشگاه های صنایع دستی

عصر نمایشگاه- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا گفت: نمایشگاه های صنایع دستی با هدف شناساندن فرهنگ اصیل آستارا به مسافران و گردشگران در این شهرستان برپا شده و در این نمایشگاه ها دو هزار اثر هنری عرضه شده است.

عرضه دو هزار اثر هنری در نمایشگاه های صنایع دستی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، پردل امیری‌نژاد، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا در حاشیه افتتاح غرفه های صنایع دستی این شهرستان در جمع خبرنگاران به نقش نمایشگاه های صنایع دستی در معرفی هویت فرهنگی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه های صنایع دستی با مشارکت شرکت های فعال در امور صنایع دستی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان دایر شده است.

    وی با بیان اینکه نمایشگاه های صنایع دستی در دو نقطه ورودی شهر واقع در میدان شهدای گمنام و سه راهی عنبران و روبروی هتل اسپیناس برای بازدید شهروندان و مسافران تابستانی برپا شده است، افزود: این نمایشگاه ها از ساعت هشت صبح تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

    رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا با اشاره به اینکه این نمایشگاه ها تا پایان فصل تابستان دایر است، تصریح کرد: حدود دو هزار اثر هنری در سطح این نمایشگاه ها عرضه می‌شود.

    امیری‌نژاد اضافه کرد: حصیر، گلیم، جاجیم، سفال و تنور سنتی، کیف های دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش های سنتی با طرح های مختلف، انواع لباس های محلی مردان و زنان آستارا، معرق کاشی و چوب و نازک کاری به روی چوب از جمله صنایع دستی هنرمندان شهرستان است که در این نمایشگاه ها در معرض دید عموم قرار گرفته است.

    وی شناساندن فرهنگ اصیل آستارا به مسافران و گردشگران را از اهداف برپایی نمایشگاه ها عنوان کرد و افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا همواره در راستای حفظ و انتقال فرهنگ و هنر با ارائه محصولات سنتی و بومی پیشقدم بوده است.

    امیری‌نژاد گفت: در کنار نمایشگاه های عرضه صنایع دستی هنرمندان آستارایی مراکز اطلاع رسانی گردشگری در راستای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری استان گیلان و بندر آستارا فعال شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت