با دادن هدیه و یادگاری، کسب‌وکارتان را روبه‌جلو هدایت کنید

عصر نمایشگاه- هدیه‌های تبلیغاتی ازجمله وسیله‌های انگیزشی جالبی هستند که شرکت‌های کوچک و بزرگ از آنها استفاده می‌کنند. این هدایا عموما چیزهای ساده‌ای هستند که در روزمره زیاد به چشم دیده می‌شوند. درواقع این هدیه‌ها یادگاری‌هایی هستند که از یک خرید برایمان به‌جای مانده‌اند.

با دادن هدیه و یادگاری، کسب‌وکارتان را روبه‌جلو هدایت کنید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، تحقیقات ثابت کرده است که هرچند این هدیه‌ها بسیار کوچک هستند، اما عده زیادی تمایل دارند که یکی از آنها را داشته باشند. حال‌آنکه ممکن است از شرکتی به شرکت دیگر و از تجارتی به تجارت دیگر، کاملا متفاوت باشند. تابه‌حال به هدیه دادن در نمایشگاه‌ها فکر کرده‌اید؟ هدیه‌ها ممکن است با اهداف گوناگونی بین مشتری‌ها پخش بشوند. یکی از آنها ایجاد انگیزه برای خریدهای بیشتر است. وسیله‌ یا خدماتی که احتمالا به آنها نیازی ندارید اما بازهم آنها را می‌خرید چون دوست دارید هدایای بیشتری بگیرید. همچنین شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچکی که تازه راه‌اندازی شده‌اند و نیاز دارند که بیشتر شناخته بشوند، از همین راه استفاده می‌کنند. خوشبختانه این روش واقعا جواب می‌دهد و دیده‌شده که برای دریافت هدیه، حتی صف‌هایی طولانی تشکیل‌شده‌ است. از اهداف دیگر، می‌توان به نگه‌داشتن مشتریان اشاره کرد؛ به‌عبارت‌دیگر تکریم و بزرگداشت مشتری‌ها بابت خریدهایشان که از طریق دادن هدیه‌هایی ساده، انجام می‌شود. در این زمینه شرکت‌های تجاری زیادی هستند که در دادن هدایا باهم رقابت می‌کنند. گاهی اوقات این هدایا آنقدر تأثیرگذار می‌شوند که مشتری‌ها خودشان برای شرکت تبلیغات کرده و مشتری‌های بیشتری جذب می‌کنند. در عصر ما بسیاری از روش‌های سنتی منسوخ‌شده‌اند. برای مثال می‌توان به نحوه خرید کردن از فروشگاه‌ها اشاره کرد. با روی کار آمدن دنیای مجازی و عصر فناوری اطلاعات، مراکز خرید، درواقع صفحه‌هایی مجازی هستند که در هرکجا و هر زمان قابل‌دسترسی‌اند. در تجارت جدید، نحوه دادن هدیه هم کمی دستخوش تغییرات شده است. هرچند زیادند شرکت‌هایی که از روش‌های سنتی راضی به نظر می‌رسند. هدیه‌های قرن بیست‌ویک می‌توانند انواع گوناگونی داشته باشند. برخی از آنها برحسب تعداد خرید‌های یک آی‌پی خاص در بازه زمانی تعیین‌شده هستند و برخی دیگر یک‌مرتبه خرید از سقف خاصی به بالا. ممکن است شرکت‌ها بر اساس سیاست‌های خودشان، کارت‌های تخفیف یا هدیه‌هایی کوچک در نظر بگیرند. باوجوداین تفاوت‌ها، بازهم هدف از هدیه دادن، کسب سود بیشتر برای شرکت است. ازآنجایی‌که فراهم کردن هدیه برای شرکت‌ها هزینه‌ هنگفتی می‌طلبد، توصیه می‌شود که در انتخاب و نحوه توزیع هدایا از قبل برنامه‌ریزی‌های دقیقی به عمل بیاید. انتخاب نوع هدیه باید بر اساس نوع محصولات یا خدمات ارائه‌شده توسط شرکت، انتخاب شود. نیازی نیست برای هرکدامشان هزینه و وقت زیادی صرف بشود، همین‌که بتواند در عین کاربردی بودن کمی هم فانتزی باشد، کفایت می‌کند. اکثر شرکت‌ها بسته به زمانی که قرار است توزیع صورت بگیرد، گزینه‌های مختلفی در نظر می‌گیرند. در این زمینه می‌توان به انواع تقویم اشاره کرد که مناسب‌ترین هدیه در بازه زمانی یک ماه قبل تا یک ماه بعد از سال نو است. انواع لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در نزدیکی آغاز سال تحصیلی و حتی انواع پوشاک که بسته به فصل می‌توانند انواع گوناگونی داشته باشند. دقت داشته باشید که قرار است برای چه گروهی هدیه تهیه کنید. مشخص کردن چارچوب‌هایی برای مخاطبان، می‌تواند در انتخاب هدیه بسیار کاربردی باشد. گاهی پیش می‌آید که شرکت‌ها به دنبال رونق بخشیدن به خدمات یا کالای خاصی هستند. در این شرایط می‌توان از نمونه‌ای کوچک‌شده‌ یا وسیله‌ای مرتبط جهت هدیه دادن استفاده کرد که نیاز را ناخودآگاه به ذهن مشتریان تزریق کند.
    اگر قصد دارید برای مراسمی که جمعی از تاجران گرد هم‌ می‌آیند تدارکات بچینید، تهیه هدایای تبلیغاتی را حتما در برنامه بگنجانید. این هدیه‌ها برخلاف چیزی که گفته شد نباید جزئی و نسبتا ارزان باشند؛ بلکه باید کمی باکیفیت‌تر، کاربردی‌تر و البته زیباتر باشند. تعدادی محدود (به‌اندازه تعداد میهمانان) ازآنچه در نظر دارید، تهیه کنید و روی هرکدام جزئیات گردهمایی را حکاکی کنید. احتمالا هزینه‌ها کمی بالاتر از حد انتظار خواهند رفت اما در نظر داشته باشید که این تنها یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بوده که قرار است برای اهدافی بزرگ‌تر پرداخته شود.
    اشاره کردیم که کارت‌های تخفیف هم جزئی از هدایا به‌حساب می‌آیند. مزیت اصلی این کارت‌ها مجبور کردن مشتری‌ها به خرید‌های بیشتر است؛ خریدهایی که شاید واقعا ضروری نباشند اما باهدف استفاده از تخفیف انجام می‌شوند. لازم است شرکت‌ها میزان تخفیف را هوشمندانه تعیین کنند؛ به‌طوری‌که درنهایت سود بیشتری برای شرکت دست‌وپا کند. برای این کار می‌توان محدوده‌ای را مشخص کرد که مخصوص کارت‌های تخفیف باشند. حتی برگزاری نمایشگاه‌ها یا ترتیب کارگاه‌هایی مخصوص کسانی که شناسه هدایا را در دست داشته باشند.

    نویسنده: Kate Horstead
    منبع: Marketing Donut

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت