با حضور جمعی از هنرمندان و کارشناسان

افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی در نگارخانه «شهرآوا» موزه موسیقی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه گروهی آثار نقاشی شرکت کنندگان در اولین کارگاه آموزشی نگارخانه شهرآوا برپا می‌شود.

افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی در نگارخانه «شهرآوا» موزه موسیقی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، هدف اصلی این نگارخانه به نمایش درآمدن آثار هنرهای تجسمی با رویکرد موسیقیایی است. آثاری در این نگارخانه به نمایش در می‌آیند که یا توسط اساتید موسیقی خلق شده باشند و یا باموضوع مو سیقی آفریده شده باشند.

    بر این اساس در تاریخ 3 اردیبهشت ماه سال 1395 شاهد افتتاحیه این نگارخانه با به نمایش در آمدن آثار خوشنویسی بیژن بیژن، یکی از اساتید موسیقی ایران زمین با عنوان «مشق سبز» بودیم.

    سپس در تاریخ 17 اردیبهشت ماه 1395 با همکاری موزه موسیقی و نگارخانه شهر آوا، بخش فرهنگی سفارت آلمان، موسسه IFA و دانشگاه ULM آلمان در نگارخانه شهر آوا آثار هنرمند شهیر آلمانی سیگمار پولک Sigmar Polke با موضوع موسیقی با سرآغازی ناشناس به نمایش درآمد که ضمن برپایی این نمایشگاه ورکشاپی تخصصی در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 1395 توسط موسسه ifa با راهنمایی خانم لیلیان شُلتز Lilian Scholtes استاد دانشگاه دانشگاه ULM آلمان برگزار گشت. محوریت این ورکشاپ، آشنا شدن و تاثیر اجتماع و پیرامون، در آثارنقاشی پولک بوده است.

    این ورکشاپ، دعوتی بود از هنرمندان که بتوانند تجربیات و مهارت های شخصی، اجتماعی، فیزیکی، زیبایی شناسی و عاطفی خود را در آثار خویش به کار گیرند و برای خود فضای کاری و فکری جمعی و فردی ای خلق نمایند.

    در پایان این ورکشاپ شرکت کنندگان به ارائه آثاری پرداختند که گویای تجسمی از فضای پیرامون خود بود این هنرمندان با راهنمایی های خانم شُلتِزاستاد دانشگاه ULM با ساختاری تکنیکی در اجرای اثر هنری توانستند این توانایی فردی خودرا سنجیده و به نمایش خواهند گذاشت.

    شرکت کنندگان با توجه به مضامین ورکشاپ و قرار گرفتن در موزه ی موسیقی و تاثیر پذیرفتن از پیرامون خود دست به خلق آثاری زدند که همگی متاثر از اطراف ایشان بود. پس از این ورکشاپ هنرجویان در مدت زمان معین شده آثارشان را تکمیل کرده و به نگارخانه شهر آوا تحویل دادند تا در 31 تیر ماه 1395 شاهد برپایی نمایشگاه گروهی ازتوانایی فردی ایشان با موضوع پیرامون من در این فضا باشیم.

    این نمایشگاه روز پنجشنبه31 تیرم ماه 1395 از ساعت 17 تا 20 با حضور جمعی از هنرمندان و کارشناسان افتتاح می‌شود. علاقه مندان همه روزه به مدت 11روز از ساعت 10 تا 20 می توانند به نشانی تهران، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک سابق)  سه راه تختی خیابان موزه، موزه موسیقی نگارخانه شهرآوا از این نمایشگاه دیدن نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت