رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی بیان کرد

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی آیفود بسیار مفید است

عصر نمایشگاه- رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی بیان کرد : کشور ما نباید مقصد کالاهای وارداتی باشد بلکه باید به مبدا کالاهای صادراتی تبدیل شویم و در این راستا با توجه به نقش مهم خراسان رضوی در تولید مواد غذایی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی آیفود بسیار مفید است.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی آیفود بسیار مفید است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » ،رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی گفت: مشکل ما برای صادرات کیفیت نیست بلکه قیمت تمام شده است، مادامی که قیمت تمام شده کالا در ایران بیش از5/2 برابر سایر کشورها باشد قطعا صادرات ممکن نخواهد بود.
    محمد‌حسن روشنک تصریح کرد:  تا زمانی که وضعیت قیمت تمام شده در کشور بر همین منوال باشد دنیا هیچ تمایلی به خرید کالای ایرانی نخواهد داشت و روزبه روز با افزایش قاچاق مواجه خواهیم بود.
    وی با تاکید بر لزوم صادرات تولیدات استان‏، تصریح کرد: برگزاری هرگونه نمایشگاه، اعزام هیات‌های تجاری، و هرگونه فعالیتی که در راستای بهبود وضعیت صادرات باشد بسیار مفید خواهد بود و در این بین با توجه به فعالیت‌های پررنگ خراسان رضوی در حوزه صنعت غذا برگزاری نمایشگاه‌هایی در این حوزه از جمله آیفود بسیار مفید است.
    وی در ادامه با بیان اینکه تولید ما بدون صادرات دوام نمی‌آورد‏ بیان کرد: در حوزه صنایع غذایی ما یک سری مواد غذایی را اجبارا وارد می‌کنیم که این مواد شامل غلات از جمله برنج و شکر و گندم‏، جو، درت و ... است اما واردات برخی از مواد غذایی هیچ لزومی ندارد اما متاسفانه انجام می‌شود.
    وی در ادامه در خصوص مافیای صادرات و واردات تصریح کرد: مافیا در حوزه تجارت کلمه اشتباهی است، این خیلی طبیعی است که زمانی که یک نفر در صادرات یک محصول قوی شود تجار ضغیف‌تر خود به خود حذف شوند و نمی‌توان اسم این جریان را مافیا گداشت .
    رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی در انتها خاطرنشان کرد: کشور ما نباید مقصد کالاهای وارداتی باشد بلکه باید به مبدا کالاهای صادراتی تبدیل شویم و در این راستا با توجه به نقش مهم خراسان رضوی در تولید مواد غذایی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی آیفود بسیار مفید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت