در چهار بخش نشر، حجاب و عفاف، رسانه‌های دیجیتال و محصولات فرهنگی ؛

نمایشگاه قرآن، چهار ‌و نیم میلیارد تومان فروش داشت

عصر نمایشگاه- بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در چهار بخش نشر، حجاب و عفاف، رسانه‌های دیجیتال و محصولات فرهنگی نزدیک به چهار و نیم میلیارد تومان فروش داشت.

نمایشگاه قرآن، چهار ‌و نیم میلیارد تومان فروش داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در چهار بخش برگزار شد که در این دوره مخاطبان نمایشگاه در چهار بخش نشر، حجاب و عفاف، رسانه‌های دیجیتال و محصولات فرهنگی به خرید از این نمایشگاه مبادرت کردند.

    گفتنی است، با وجود تغییر و جابجایی در محل برگزاری نمایشگاه قرآن و برپایی آن امسال در مصلی امام خمینی(ره) جمعیت استقبال کننده از نمایشگاه به ویژه در هفت روز پایانی نمایشگاه بسیار قابل توجه و حتی باورنکردنی بود.

    لازم به ذکر است، کل چهار بخش نمایشگاه قرآن در سال جاری نزدیک به سه میلیارد و سیصد میلیون تومان بر اساس تراکنش‌های دستگاه‌های کارت‌خوان، فروش داشتند. از این مقدار در بخش نشر نمایشگاه میزان یک میلیارد و 450 میلیون تومان فروش کتاب انجام شد. البته به این میزان بخواهیم به صورت تخمینی فروش نقدی را نیز بیافزاییم نزدیک به 900 میلیون تا یک میلیارد تومان باید به این رقم فروش افزود و در نتیجه رقم فروش نمایشگاه را در سال جاری باید نزدیک به چهار و نیم میلیارد تومان دانست.

    این رقم در حالی ثبت شده است که در نمایشگاه و در بخش مکتوب طی ماه رمضان سال جاری  ناشران بین 20 تا 60 درصد تخفیف برای مخاطبان خود در نظر گرفته بوده‌اند و به لحاظ قیمت پشت جلد  می‌توان فروش یک و نیم برابری کتاب نسبت به دوره قبل را برای نمایشگاه کتاب امسال به ثبت رساند.

    براساس این گزارش، رقم فروش کتاب در دوره گذشته نمایشگاه قرآن بر اساس آمار ثبت شده در کارتخوان‌ها 850 میلیون تومان بود.

    لازم به ذکر است، در نمایشگاه قرآن کریم سال جاری 40 هزار متر مربع وسعت برای اجرا در نظر گرفته شد که نسبت به دوره‌های قبل 10 هزار متر مربع افزایش داشت. همچنین رواق شرقی مصلی نیز امسال برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن مورد استفاده قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت