معرفی ۵ هزار سال فرهنگ ایران در نمایشگاه موزه ویکتوریا و آلبرت لندن

عصر نمایشگاه- نمایشگاه حماسه ایران (Epic Iran) با عرضه بیش از ۳۰۰ اثر متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی ایران در ۱۰ بخش مختلف، طی مراسمی با حضور سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران، در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن گشایش یافت.

معرفی ۵ هزار سال فرهنگ ایران در نمایشگاه موزه ویکتوریا و آلبرت لندن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، کاردار کشورمان طی سخنانی در ابتدای مراسم عنوان کرد که در نمایشگاه "حماسه ایران" پنج هزار سال از فرهنگ ایران معرفی می‌شود که از نظر ابعاد و گستردگی، طی نزدیک به 90 سال گذشته بی سابقه است.

    به گفته وی پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه، دو سال پیش از سوی سفارت ایران در انگلیس ارائه شد که می تواند به شناسایی فرهنگ و تمدن غنی ایران به بازدیدکنندگان و تفاهم بهتر میان ایرانیان و دیگران، به ویژه غربی ها کمک کند.

    متین با اشاره به گستردگی آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه که تا شهریور ماه برپاست، عنوان کرد که باستان شناسان، مورخان و علاقه مندان به مطالعه درباره تاریخ و فرهنگ ایران می توانند از این فرصت بهره مند شوند و با تمدن دیرپای ایران، بیش تر آشنا شوند.

    در ادامه «تریسترام هانت» مدیر موزه ویکتوریا و آلبرت طی سخنانی بیان داشت؛ در این موزه افتخار می کنیم که توانسته ایم با قرض گرفتن از موزه های سراسر جهان، از جمله موزه بریتانیا، بروکسل، موزه های آمریکا، روسیه، موزه ملی ایران و نیز مجموعه داران خصوصی، به ویژه خانواده ساریخانی در انگلیس، این نمایشگاه منحصر به فرد را برگزار کنیم.

    وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا عنوان کرد که امکان قرض گرفتن بسیاری از آثار مورد نظر از ایران، فراهم نشد  اما در آینده، همکاری ها میان موزه های ایران و انگلیس، بیش تر خواهد شد. تریسترام هانت افزود؛ مردم انگلیس فقط یک روایت از ایران را در رسانه های ملاحظه می کنند و این نمایشگاه به آنان کمک می کند تا با ابعاد متنوع، زیبا، پیچیده و غنای فرهنگ و تمدن ایران آشنا شوند.

    «تیم استنلی» مدیر امور خاورمیانه موزه «ویکتوریا و آلبرت» و مسئول مشترک برگزاری نمایشگاه "حماسه ایران" نیز مطالبی را در باب هماهنگی‌ها و ترتیباب اجرائی ارائه آثار بیان کرد.

    این نمایشگاه، شامل مجسمه‌های باستانی، عکس‌های معاصر، و آثاری است که پنج هزار سال فرهنگ، هنر، و طراحی ایران را به نمایش می‌گذارد. آثار ارائه شده برای نخستین بار در 90 سال گذشته است که با چنین عظمتی در معرض دید همگان قرار می‌گیرد.

    جان کرتیس از طراحان نمایشگاه، به رویترز گفته است که جهانیان اخیرا دریافته‌اند که ایران از هنر شگفت‌انگیز و کهن و میراث فرهنگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است که قدمت آن به سال‌های بسیار دور می‌رسد.

    او در ادامه می‌افزاید که برگزارکنندگان مجبور شدند تا آثار تاریخی و هنری را از منابع دیگری تهیه کنند و در این‌ کار موفق بودند، چون‌ این مجموعه تصویر کاملی از تمدن‌های بزرگ ایرانی ارائه می‌دهد.

    بر اساس این گزارش، نمایشگاه حماسه ایران از روز شنبه پذیرای عموم خواهد بود. علاقه‌مندان برای ورود به داخل نمایشگاه باید بلیت تهیه کنند که هزینه آن 18 پوند اعلام شده است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت