نمایشگاه سرامیک و شیشه در موزه آبگینه تهران برپا شد

عصر نمایشگاه- مدیرموزه آبگینه و سفالینه ایران گفت: نمایشگاه انفرادی «فهیمه حیدری» از ۲۰ خرداد ماه، همزمان با روز جهانی صنایع دستی دایر و مدعوین تا پایان خردادماه می‌توانند با حضور در محل حوضخانه این موزه، از این آثار نفیس و مدرن دیدن کنند.

نمایشگاه سرامیک و شیشه در موزه آبگینه تهران برپا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، "حمید وکیل باشی"، روز جمعه افزود: در این نمایشگاه بیش از 50 اثر هنری مدرن و زیباشناسانه این بانوی هنرمند در بخش سرامیک و شیشه سنتی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون بازدید از اماکن فرهنگی و موزه ای وجود نداشته است، گفت: بازدید از این نمایشگاه به صورت محدود و با دعوت قبلی هنرمند امکان پذیر است.

    وی اضافه کرد: مهم ترین شاخصه این نمایشگاه را می توان بهره گیری از شیوه مدرن و زیبایی شناسانه دانست که می تواند برای هنرمندان و علاقه مندان موثر باشد.

    به گفته وی بازدید محدود از این نمایشگاه از ساعت 9 تا 18 خواهد بود.

    در تقویم جهانی 10 ژوئن(20خرداد ماه) برای گرامیداشت هنر و آثاری که مردان و زنان سخت‌ کوش کشورها، آن‌ها را با دل و جانشان تولید می‌کنند، روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.

    وکیل باشی با بیان اینکه یکی از اولویت های ما در زمان تعطیلی موزه ها در ایام کرونا به نمایش در آمدن آثار از طریق فضای مجازی است، افزود: بیش از چهار هزار مخاطب در پیج های موزه و همچنین بیش از شش هزار مخاطب نیز از طریق اینستاگرام اقدام به بازدید از آثار نفیس موزه داشته اند.

    مدیر موزه آبگینه و سفالینه ایران تاکید کرد: این موزه دو هدف کلی شامل حفاظت، نگه داری و معرفی آثار میراث فرهنگی مرتبط با سفال و شیشه های تاریخی و نیز اثرگذاری بر جریانات تقویت تولیدات شیشه و سفال را برعهد دارد که هم اینک بیش از 2 هزار اثر منتخب در این مکان فرهنگی از حیث قدمت و اصالت واجد ثبت در آثار ملی کشور خواهند بود.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا روند ورود آثار نفیس و معاصر به این موزه امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: ورود آثار جدید مستلزم بررسی جامع کارشناسان و شورای تخصصی میراث فرهنگی است.

    وکیل باشی اظهارکرد: آثار ارزشمند و قدیمی زیادی در این موزه نگه داری می شود که قدیمی ترین آن مربوط به تندیس پیکره سفالی به دوره هزاره ششم قبل از میلاد است.

    در حال حاضر 2 هزار و 64 قطعه سفال و شیشه تاریخی در موزه آبگینه تهران حفاظت می‌شود که از این تعداد 899 آبگینه و شیشه، 680 قطعه سفال، 242 بلور و 243 شی نفیس است.

    موزه‌ آبگینه یا همان خانه قوام السلطنه نخست وزیر دوران قاجار و پهلوی است که در خیابان سی تیر قرار دارد و در تاریخ هفت اردیبهشت 1377 به ثبت ملی رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت