راه‌اندازی موزه ‌نمایشگاه دائمی گردشگری عشایری اردبیل

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: با هدف رونق گردشگری عشایری در سه‌ ماه نخست امسال موزه‌ نمایشگاه دائمی گردشگری عشایری این استان در شهرستان گرمی راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی موزه ‌نمایشگاه دائمی گردشگری عشایری اردبیل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، صغری فرشی روز یکشنبه اظهارکرد: برای این منظور طی فراخوانی که قبلا منتشر شد از طوایف و جامعه عشایری استان خواسته شد که آثار زندگی کوچ‌نشینی و هر شی قابل عرضه و نمایش در موزه را اهدا کرده یا به امانت در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل قرار دهند تا به نام خود آنها در این موزه به نمایش درآید.

    وی افزود: در صورت استقبال طوایف و جمعیت عشایر و کوچ‌نشین استان و اهدای اشیای کافی، بخش مهمی از موزه مردم‌شناسی اردبیل نیز به عشایر مغان تخصیص خواهد یافت.

    وی گفت: برگزاری جشنواره‌ها در راستای جذب گردشگر از جمله برنامه‌های مهم در اردبیل بشمار می‌رود که با وجود اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی مواجه شده اما امسال توانستیم جشنواره آیینی چومچه خاتون را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

    وی از برگزاری مسابقه مجازی عکس از جاذبه‌های گردشگری استان در سه‌ ماه نخست امسال خبرداد و بیان کرد: مسابقه مجازی سفره نوروزی در شرایط کرونا نیز برگزار شده است.

    او تهیه کلیپ‌های گردشگری با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی، تهیه بسته‌های گزارش تصویری از جاذبه‌های گردشگری، برپایی نمایشگاه مجازی گردشگری و برگزاری نمایشگاه دائمی جاذبه‌های گردشگری در فرودگاه اردبیل، روستای تاریخی کنزق و پایانه مرزی بیله‌سوار را از دیگر اقدامات در سه ماه نخست امسال ذکر کرد.

    وی افزود: برپایی نمایشگاه مجازی معرفی موزه‌های استان، اهدای بسته‌های فرهنگی با هدف معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان و برگزاری دوره‌ها برای فعالان این بخش نیز انجام شده است.

    بخش بزرگی از جمعیت عشایری استان اردبیل در شمال استان اردبیل و در منطقه مغان شامل پنج شهرستان گرمی، انگوت، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز زندگی می‌کنند.

    شهرستان گرمی مغان با ثبت بیش از 220 اثر باستانی بیشترین آثار تاریخی ثبت شده در استان را دارد و علاوه بر این، از مراکز مهم زندگی عشایر شاهسون به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت