آخرین وضعیت نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در جهان

عصر نمایشگاه- خانه کتاب و ادبیات ایران وضعیت کشورهای چین، روسیه و اتحادیه اروپا درخصوص برگزاری و شرایط حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب را در دوران کرونا بررسی کرده است.

آخرین وضعیت نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در جهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا در این گزارش آمده است: بنابر جدیدترین تصمیمات کشور آلمان، مسافران کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که به‌طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، از 25 ژوئن 2021 (چهارم تیرماه 1400) مجاز به ورود به آلمان هستند.

    وزارت کشور آلمان اعلام کرده است، مسافرانی که حداقل 14 روز پیش از سفر به آلمان آخرین دوز واکسن‌های مورد تایید اتحادیه اروپا  را دریافت کرده‌اند، می‌توانند با اهداف گردشگری، کار و تحصیل به این کشور سفر کنند. این شرایط تابع قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا است.

    همچنین مسافران کشورهایی که با ویروس جهش‌یافته کرونا مانند «بریتانیا»، «هند» و «برزیل» قصد سفر به آلمان را دارند فقط تحت شرایط ویژه می‌توانند وارد این کشور شوند. 

    هفتاد و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از تاریخ 28 مهر تا دوم آبان‌ماه 1400 به‌ صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

    علاوه بر این، سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از تاریخ 17 تا 21 شهریورماه 1400 برگزار خواهد شد. در پی گسترش شیوع مجدد ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در روسیه و درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توقف پروازهای ایرلاین‌های ایرانی به این کشور، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از لغو پروازهای مسافری در این مسیر خبر داد. اما از جانب کشور روسیه تا این لحظه محدودیت نوع واکسن اعلام نشده است.

    از سوی دیگر، بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از تاریخ 3 تا 7 شهریور 1400 برگزار خواهد شد. کشور چین نیز برای کنترل هرچه بهتر شیوع ویروس کرونا، قوانین سختگیرانه‌ای را برای پذیرش مسافران وضع کرده است. براین اساس مسافران به‌محض ورود به فرودگاه مقصد، به‌مدت 14 روز در هتل فرودگاهی قرنطینه و سپس با تست مجدد کرونا و با ارائه نتیجه منفی اجازه ورود به شهر پکن را خواهند داشت. این موضوع موجب نگرانی مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن درخصوص استقبال متقاضیان بین‌المللی از این نمایشگاه شده است.

    خانه کتاب و ادبیات ایران به منظور حضور فیزیکی و مجازی در این نمایشگاه‌ها و تسهیل شرایط حضور متقاضیان صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، مکاتبات و اقدامات لازم را انجام داده است، اما بدیهی است حضور نهایی در این نمایشگاه‌ها به‌صورت فیزیکی تابع شرایط روز و آخرین مقررات اعلام‌شده از سوی مقامات بهداشت و سلامت کشور ایران و کشورهای مقصد خواهد بود.

    بر این اساس، خانه کتاب و ادبیات ایران از جامعه نشر کشور دعوت کرده با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های احتمالی حضور فیزیکی، با هدف معرفی شایسته صنعت نشر ایران در مجامع بین‌المللی نسبت به حضور مجازی در نمایشگاهای خارجی کتاب اقدام کنند.

    در صورت کسب اطلاعات جدیدتر از آخرین وضعیت و مقررات حضور در نمایشگاه‌های خارجی، مراتب از طریق درگاه رسمی خانه کتاب و ادبیات ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت