افتتاح نمایشگاه مجازی علیرضا اسماعیلی در گالری گلستان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشی علیرضا اسماعیلی جمعه ۲۵ تیرماه به صورت مجازی در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

افتتاح نمایشگاه مجازی علیرضا اسماعیلی در گالری گلستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، نمایشگاه نقاشی علیرضا اسماعیلی جمعه 25 تیرماه به صورت مجازی در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

    علیرضا اسماعیلی (هنرمند نقاش) درباره نمایشگاهش گفت: این سومین مجموعه از درخت‌هایم است که در سال‌های اخیر در گالری گلستان به نمایش در می‌آید. البته با توجه به شرایط ویژه این روزها و شیوع بیماری کرونا این نمایشگاه به صورت مجازی میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود. سال‌هاست که روی درخت کار می‌کنم و درخت‌ها در ابتدا با اتودهای کوچک پاستل و مداد رنگی روی مقوا آغاز شد. پس از این اتودها، کارهای بزرگ‌تری را با تکنیک رنگ روغن و اکرلیک روی بوم انجام دادم. در مجموعه اخیرم نیز ابعاد آثارم بزرگ‌تر شده است و در این نمایشگاه 60 نقاشی در ابعاد و با تکنیک‌های متنوع در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: در نمایشگاه اخیرم تعداد تابلوهای کوچک بیشتر از نقاشی‌های بزرگ است، چون می‌خواستم با توجه به شرایط اقتصادی، نقاشی‌های بیشتری از من به خانه علاقه مندان به هنر راه یابد.

    اسماعیلی‬ درباره انتخاب درخت به‌عنوان موضوع اصلی آثارش در سال‌های اخیر، اظهار کرد: من به درخت علاقه‌‌مندم. درخت نماد هماهنگی زمین است. درختان زنده و پویا هستند و درختان من حس و حال شاعرانه و خیال انگیز دارند. طبیعت برای من بهانه است اما درختان من نمود بیرونی ندارند و حاصل درک و دریافت حسی من هستند. در واقع این نمایشگاه در ستایش و تکریم درخت است.

    وی ادامه داد: با اینکه من به شدت طبیعت گرا هستم اما تمایلی به تصویر کشیدن عینی پدیده‌ها ندارم و همواره در نقاشی‌هایم شاعرانگی موج می‌زند. گاهی یک کلمه، گاهی یک شعر و گاهی یک موسیقی دلنشین من را به نقاشی کشیدن وا می‌دارد.

    علیرضا اسماعیلی نقاش و گرافیست، نویسنده و شاعر متولد 1336 در تهران، دانش‌آموخته رشته گرافیک از دانشکده هنرهای تزئینی است. او نقاشی را به شکل جدی از دوران دانشکده و زیر نظر بهمن بروجنی آغاز کرد و در کنار نقاشی در رشته گرافیک فعالیت حرفه‌ای خود را دنبال کرد. او بین سال‌های 1369 تا 1379 شش نمایشگاه انفرادی در گالری گلستان برپا کرد و پس از آن، نمایشگاه‌هایی در گالری آریا، سیحون و دی برگزار کرد. آثار این هنرمند در بیش از 28 نمایشگاه گروهی و بینال‌های معتبر طراحی، نقاشی و گرافیک در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. او در کنار نقاشی داستان هم می‌نویسد. پیش از این کتاب نقاش و نویسنده مجموعه داستان «بیدار دل» منتشر شده است و رمان «آشیان ماهیان بالدار» را نیز در دست انتشار دارد.

    گالری مجازی گلستان از 25 تیرماه تا 13 مرداد ماه میزبان این نمایشگاه خواهد بود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی گالری گلستان از این نمایشگاه دیدن کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت