بررسی کیا اپتیما با تمامی جزئیات

عصر نمایشگاه- کیا اپتیما یک سدان سایز متوسط است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۰ میلادی و نسل دومش در سال ۲۰۰۵ میلادی، به بازارهای جهانی معرفی شد.

بررسی کیا اپتیما با تمامی جزئیات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،  تاکنون 4 نسل متفاوت از این خودرو روانه بازار شده است. نسل سوم اپتیما در سال 2010 میلادی معرفی شد و تا سال 2015 میلادی بر روی خط تولید قرار داشت. کیا در سال 2013 میلادی، یک مدل فیس‌لیفت از این مدل را معرفی کرد که تغییراتی را به‌ویژه در چراغ‌ها تجربه کرد.

    طراحی بدنه

    اپتیما را باید معرفی‌کننده زبان طراحی کیا بدانیم؛ چون این طراحی پس از اپتیما در بسیاری از محصولات کیا مورداستفاده قرار گرفت. باتوجه‌به بدنه این خودرو که از فلزی تقویت‌شده استفاده شده است و ارتفاع کم خودرو (پایین بودن شاسی)، اپتیما ظاهری شبیه به خودروهای لوکس دارد که کمتر می‌توانید در بسیاری از خودروهای سدان مخصوص خانواده‌ها مشاهده کنید.

    در نمای جلو، از جلوپنجره معروف کیا به نام «Tiger Nose» استفاده شده است. در نمای عقب، چراغ‌های کشیده دیده می‌شود. سپر جلو به‌صورت مشبک و سیاه‌رنگ است که با چراغ‌های جلوی زاویه‌دار احاطه شده است. طراحی چراغ‌‌های عقب در مدل فیس‌لیفت تغییر کرده است و به حالت یکنواخت درآمده است. کیا اپتیما در نگاه اول کمی عضلانی و خشن به‌ نظر می‌آید.

    طراحی کابین

    طراحی کابین کیا اپتیما همانند طراحی بیرونی به‌نسبت سال تولیدش، کاملاً به‌‌روز است. ممکن است در اولین برخورد با کابین اپتیما، کمی گیج و سردرگم شوید؛ چون کلیدهای فراوانی در مقابل شما قرار دارد. طراحی کابین به‌ویژه در قسمت داشبورد و کنسول& به‌گونه‌ای‌ است که دسترسی راننده به ادوات داخل کابین راحت باشد.

    این خودرو با ظرفیت 5 نفر، دارای صندلی‌های جلوی تک‌نفره و صندلی عقب یک‌تکه با روکش چرمی است. البته صندلی‌های جلو در مدل‌های فول، برقی با حافظه و گرمکن و سردکن است. برای مطالعه فهرست امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خودرو، به optima divar مراجعه کنید.

    مشخصات فنی

    کیا اپتیما در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود، ولی باتوجه‌به قوانین واردات خودرو به کشور، در ایران اپتیما با پیشرانه 4 سیلندر 2400 سی‌سی عرضه شده است. این پیشرانه می‌تواند 177 اسب‌ بخار قدرت و 231 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور با یک جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک همراه شده است و قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. حداکثر سرعت این خودروی کره‌ای 200 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صدش 9٫5 ثانیه است.

    اپتیما با حجم باک 70لیتری‌اش در هر 100 کیلومتر به‌صورت ترکیبی 8 لیتر مصرف سوخت دارد. اپتیما دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. این خودرو دارای چرخ‌های کرومی 18 اینچی و چراغ‌های LED برای رانندگی در روز است و از یک سیستم ترمز حرفه‌ای به نام Red Brake Calipers با قابلیت تبادل آنی گرما با محیط اطراف بهره می‌برد.

    تجربه رانندگی

    کیا اپتیما از موفق‌ترین خودروهای شرکت کیاموتورز است و به‌طورکلی، رانندگی با این خودرو بسیار راحت است و حس خوبی را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. عملکرد و بازده فنی خودرو بسیار خوب است و سواری هیجان‌انگیزی را به راننده اهدا می‌کند. خروجی موتور کاملاً متناسب وزن و بدنه خودرو است. گیربکس نیز عملکرد خوبی دارد و مانع دورگیری موتور نمی‌شود؛ ضمن اینکه در انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلوی خودرو سرعت‌عمل لازم را دارد و کمترین هدررفت انرژی را دارد.

    گیربکس به‌نرمی و در زمان مناسب تعویض دنده‌ها را انجام می‌دهد. ضرایب دنده در آن به‌خوبی انتخاب شده‌اند و کندی و تأخیر در تغییر سرعت‌های آن نمی‌بینیم. همچنین مصرف سوخت اپتیما اقتصادی و مناسب است و این خودرو را در بین سدان‌های کم‌مصرف بازار کشور ما قرار داده است. اپتیما ضعف دیگر خودروهای کیا را نیز به‌ همراه دارد؛ یعنی مانند دیگر هم‌خانواده‌های خود در فنربندی چندان خوب نیست و سواری خشک و پرتکانی دارد. انتقال ضربات به داخل کابین آن نیز برای خودرویی در این سطح زیاد است. ضمن اینکه فنربندی اپتیما استهلاک به‌نسبت زیادی هم دارد. کابین آن نیز در ردیف عقب، فضای کافی را در اختیار افراد قدبلند قرار نمی‌دهد. اپتیما ازجمله خودروهای وارداتی است که طی سال‌های گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به خرید و فروش آن سری به  قیمت روز ماشین خارجی دیوار بزنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت