رییس مرکز ملی فرش ایران:

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف با تخفیف ۷۰ درصدی برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- رییس مرکز ملی فرش ایران از تخفیف ۷۰ درصدی برای برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف خبر داد.

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف با تخفیف ۷۰ درصدی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، «فرح‌ناز رافع» با اعلام برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با تخفیفات ویژه، افزود: برگزاری نمایشگاه که به دلیل بالا بودن نرخ اعلام شده با عدم استقبال ستاد عالی راهبری، تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و سایر ذی‌نفعان فرش دستباف روبه‌رو شده بود، با مساعدت حداکثری مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در زمان مقرر برپا می‌شود.

    وی بیان‌داشت: با پیگیری جدی قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی و همچنین مساعدت مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی درباره غرفه‌سازی و خدمات جامع نمایشگاهی، این نمایشگاه به ازای متری 200 هزار تومان تشکیل خواهد شد.

    رافع گفت: برگزاری نمایشگاه با تایید ستاد عالی فرش دستباف و اصرار فعالان این حوزه اقتصادی بوده است و در همین زمینه رونق بخشیدن به فضای تولید و کسب و کار در حوزه فرش، تاثیر بسزایی در رشد میزان صادرات غیرنفتی و کسب درآمد ذی‌نفعان این حوزه خواهد داشت.

    قیمت اولیه برگزاری نمایشگاه یاد شده توسط مجری رقم 347 هزار تومان به ازای هر متر مربع اظهار شده بودکه به 314 هزار تومان تقلیل یافت و در جلسه امروز قیمت متری 200 هزار تومان تثبیت شد.

    به گزارش ایرنا، بررسی کارنامه صادرات فرش دستباف ایران در 2 ماهه نخست امسال در هم‌سنجی با پارسال، رشد 84.6 درصدی ارزشی و 275 درصدی وزنی 275 وزنی را نشان می‌دهد

    ژاپن و آلمان دو کشور وارد کننده نخست فرش دستباف ایرانی در بین 33 کشور مورد معامله با ایران بوده‌اند.

    مطابق آمارها، در سال 2019 بیش از یک میلیارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهانی به کشورهای مختلف صادر شد. در این میان جمهوری اسلامی ایران سهم 7.9 درصدی از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت