برپایی نمایشگاه انتشارات و کتاب‌های معاونت هنری در هفته دولت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه انتشارات و کتاب‌های معاونت هنری در پنج محور به مناسبت هفته دولت از ۳۱ مرداد تا پنجم شهریور در تالار وحدت برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه انتشارات و کتاب‌های معاونت هنری در هفته دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، نمایشگاه کتاب‌ها و انتشارات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با 323 عنوان در محورهای مطالعات راهبردی، پژوهش‌های کاربردی، کتب هنری، مکتوبات رویدادها و گزارش فعالیت‌ها 19 مردادماه آغاز شد و به دلیل تعطیلی شش روزه متوقف و از 31 مرداد تا پنجم شهریورماه تمدید شد.

    این نمایشگاه شامل کتبی است که با هماهنگی و مدیریت ستاد معاونت امور هنری در ادارات کل هنرهای نمایشی، اداره کل موسیقی، اداره کل هنرهای تجسمی، اداره کل برنامه ریزی و آموزش‌های هنری، دبیرخانه کارگروه ساماندهی مدو لباس کشور، ستاد معاونت هنری و بنیاد فرهنگی و هنری رودکی تولید، چاپ و منتشر شده است.

    این نمایشگاه شامل کارنامه 4 ساله (از سال 1396 الی 1400) معاونت هنری و در پنج محور: مطالعات راهبردی، پژوهش های کاربردی، کتب هنری، مکتوبات رویدادها و گزارش عملکرد است.

    مطالعات راهبردی شامل 25 عنوان کتاب است و منظور از مطالعات راهبردی عمدتا مطالعات استراتژیک با موضوع هنر و فرهنگ و یا پژوهش‌ءهای مدیریتی برای بهبود عملکرد در مدیریت کلان فرهنگ و هنر است.

    در بخش مطالعات راهبردی کتاب هایی از جمله:

    مطالعات مستندسازی و بهبود فرآیندهای معاونت امور هنری، سند توسعه هنر با تاکید بر رونق اقتصاد هنر، مطالعات اجمالی آسیب شناسی مدیریت هنری، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و‌ هنر (چند جلدی)، اقتصاد موسیقی، رویکردهای نوین به‌ نمایش خلاق، دفتر مطالعات تاتر 1 و 2، سند برنامه‌ریزی استراتژیک بنیاد فرهنگی هنری رودکی و... ارائه شده است.

    بخش دوم شامل پژوهش‌های کاربردی است که 79 عنوان کتاب در این محور تولید شده است، منظور از پژوهش‌های کاربردی عمدتا مطالعاتی است که یا شناخت دقیق‌تر و علمی تر از هنرهای قلمروی معاونت امور هنری ارایه می‌دهد یا به شناخت وضعیت موجود با هدف و نگاه اصلاح و بهبود عملکرد منجر می‌شود.

    بخش پژوهش‌های کاربردی کتاب‌هایی مانند کتاب مهارت آموزی کار و دانش در حوزه فرهنگ و هنر (چند جلدی)، خلاقیت و هنرهای تجسمی، مبانی فنی و هنری سالن‌های تاتر، استانداردهای مهارتی کار و دانش حوزه فرهنگ و هنر، بررسی رویه ای محتوایی و فضایی آموزشگاه‌های هنری ایران، دانشنامه جهانی عروسکی، بیست و شش جلد فرهنگ جامع تماشاخانه های ایران و... را  شامل می‌شود.

    بخش سوم تولیدات هنری شامل 120 عنوان کتاب است و این محور با موضوع تولیدات و آفرینش های خلاق و ارزنده هنری در موضوعات هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، مدو لباس، آموزش هنری تولید و عرضه شده است.

    در این بخش کتاب های هنری تاریخ هنرستان موسیقی از سال 1297 تا 1397، پاپ نامه، کتاب تار، آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان، دفتر تعزیه (چند جلدی)، مجموعه نمایشنامه نخل سرخ ( چند جلدی)، مجموعه نمایشنامه قلم روشن، 12 جلد کتاب معرفی هنرمندان پیشکسوت،  شرح جامع الالحان عبادر القادر مراغه ای، رساله هفت دستگاه موسیقی ایران ، نهان بر عیان ،(مهندسی تصویر در نگارگری)، نگاره های شاهنامه طهماسبی، آثار خارجی موزه هنرهای معاصر تهران ، مجموعه چاپ دستی موزه هنرهای معاصر تهران، از نظم تا مقام و... منتشر شده است.

    بخش چهارم مکتوبات رویدادها و جشنواره ها و متشکل از 60 عنوان کاتالوگ و مکتوبات جشنواره های هنری و رویدادها از سال 1396 تا 1400 است که عمدتا مانند کتب طوبای زرین و جشنواره های هنری به مجموعه ارزنده آفرینش های هنری تبدیل شده است و آثار هنری جشنواره ها را ثبت و معرفی می کنند.

    در بخش کتاب های رویدادها، کتاب های جشنواره ها، رویدادها و نمایشگاه‌های تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس ارائه شده است.

    بخش پنجم و پایانی نیز شامل کتابهای گزارش عملکرد است و 39 عنوان کتاب شامل گزارشهای عملکرد ادارات کل و ستاد معاونت امور هنری در حوزه های مختلف موضوعی است.

    در بخش گزارش عملکرد، کارنامه(اهم اقدامات معاونت امور هنری) 22 عنوان کتاب هنرنما با موضوع گزارش عملکرد تفصیلی معاونت امور هنری از سال 1396 تا کنون، بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، کارنامه بنیاد رودکی از سال 96 تا 99 و... منتشر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت