مشاور تجارت بین‌الملل دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد مطرح‌کرد:

اکسپو، فرصتی بی‌نظیر برای نمایش ظرفیت‌های مناطق آزاد

عصر نمایشگاه- مشاور تجارت بین‌الملل دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۲۵ میلیون نفر از رویداد اکسپو ۲۰۲۰ بازدید کنند، گفت: این رویداد مهم‌ترین فرصت برای نمایش ظرفیت‌های مناطق آزاد در حوزه گردشگری و اقتصاد است.

اکسپو، فرصتی بی‌نظیر برای نمایش ظرفیت‌های مناطق آزاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، «کیهان عباسیان» اظهار داشت: نمایشگاه اکسپوی دبی 2020 به علت شیوع بیماری کرونا با تاخیر از مهرماه سال جاری به مدت 6 ماه برگزار می‌شود و این رویداد را می‌توان یک همایش دانست که با شعار«ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده»، تفکرات و تمدن‌های مختلف را در یک نقطه از جهان جمع می‌کند.

    وی افزود: ایران نیز همچون دوره های گذشته در این رویداد شرکت می کند و پاویون شاخص کشور نیز ساخته شده است و در حوزه گردشگری، اقتصاد و تمدن ایرانی، نماینده های مرتبط در غرفه ایران حضور دارند تا مزیت ها، جاذبه ها، اهداف اقتصاد پایدار بر پایه نوآری‌های نوین در ایران را تشریح و به نمایش گذارند.

    عباسیان با اشاره به حضور دبیرخانه مناطق آزاد در حوزه اقتصادی این رویداد، خاطرنشان‌کرد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌دلیل ماموریت محوله در حوزه اقتصادی، در حوزه اقتصاد، تجارت صادرات محور، گردشگری و نوآوری در این رویداد شرکت می‌کند و در همین راستا پس از مذاکره با شرکت نمایشگاه های بین المللی (سازمان توسعه تجارت ایران) که مسوول برگزاری این رویداد است، فضای اختصاصی به این بخش تخصیص یافت.

    مشاور تجارت بین‌الملل دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان‌داشت: محتواهای مرتبط با مناطق آزاد در حوزه گردشگری، اقتصاد و نوآوری در حال آماده شدن است و مناطق آزاد نیز در این رویداد با محوریت همین محتواها شرکت خواهد کرد و امید است تا این رویداد دریچه ای برای شناساندن ظرفیت های مناطق آزاد ایران به بازارهای جهانی باشد.

    وی ادامه‌داد: جذب گردشگران نیز یکی از اهداف جدی ما است و تلاش می شود تا در این رویداد جاذبه های گردشگری مناطق آزاد نیز به معرض نمایش درآید.

    عباسیان تصریح کرد: باید توجه داشت اکسپو عرصه ای است که پیش بینی می شود 25 میلیون بازدید کننده داشته باشد و این مهم ترین فرصتی است که می توان ظرفیت های اقتصادی و گردشگری کشور در آن به نمایش گذاشته شود، این رویه ای است که رویداد اکسپو آن را دنبال می کند و کشورها هر کدام به گونه‌ای خود را در این رویداد معرفی می کنند.

    وی افزود: طبق سیاستی که برای ایران تعریف شد مقرر شده تا گردشگری، تمدن کهن ایران و ظرفیت های اقتصادی در حوزه کلان همچون نفت، گاز، فولاد و معادن در این رویداد معرفی شود و این نخستین صحنه بین المللی در عرصه اقتصاد است که ایران پس از سه سال می تواند در آن شرکت کند که علت این وقفه، تحریم های غیرقانونی و شیوع کرونا بوده است.

    مشاور تجارت بین الملل دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه این رویداد برای حضور مجدد ایران در صحنه بین المللی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: بازاریابی، مذاکرات اقتصادی، جلسات اختصاصی درباره معرفی مناطق آزاد ایران و برگزاری جلسات رو در رو (B TO B) از مهم‌ترین اقدامات در این عرصه است.

    وی تاکید کرد: اکسپو 2020 می تواند یک پل ارتباطی مهم بین جوامع و کشورها باشد و طوری کشورها را رو به جلو سوق می دهد تا در حوزه نوآوری ها به بهترین شکل ممکن از ظرفیت های متقابل بهره مند شوند.

    عباسیان گفت: ذی‌نفعان و علاقمندان به همکاری با ایران امکان ارتباط با مجموعه های عملیاتی در خلال این رویداد را خواهند داشت و امید است این رویداد تبدیل به دروازه ای در راستای توسعه و شکوفایی اقتصاد و تجارت ایران شود و تاثیرات مثبت در حوزه های تکنولوژی و نو آوری و گردشگری و تجارت بین الملل پس از این رویداد نمودار شود.

    به گزارش ایرنا، نمایشگاه اکسپو هر پنج سال یک بار با حضور حداکثری کشورها برگزار می‌شود و بخش‌هایی که در این رویداد با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی مشارکت دارند، در پی فرآیند ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای جهانی هستند.

    اکسپو دبی قرار بود در سال 2020 برگزار شود که با همه‌گیری ویروس کرونا، اجرای آن به امسال موکول شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت