نصب دار قالی همدلی برای صلح در نمایشگاه اکسپو در غرفه ایران

عصر نمایشگاه- زمانی گقت: یک دار قالی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ به نام گره همدلی برای صلح توسط ایران نصب خواهد شد؛ هر شرکت کننده‌ای که وارد پاویون ما شود زیر نظر استاد کار یک گره می‌زند و این فرش در طول ۶ ماه با این گر‌ه‌ها کامل و به موزه اکسپو تقدیم می‌شود.

نصب دار قالی همدلی برای صلح در نمایشگاه اکسپو در غرفه ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  زمانی، مشاور وزیر صمت و مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی با بیان اینکه رویداد اکسپو فرصت استثنایی برای نشان دادن ظرفیت ها و توانمندی های کشور است، اظهار کرد: باید از این رویداد حداکثر بهره لازم را ببریم. در حال حاضر ایران  بین 198 کشور دنیا  جز 8 کشور برتر از نظر ساخت پاویون قرار گرفته است یعنی فضای نمایشگاهی ایران بسیار برتر از نظر اکسپو شناخته شده است.

    مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی تصریح کرد: اگر ما همین مسیر برتری از نظر ساخت پاویون را ادامه دهیم می توانیم در محتوا مقاله هم مقام‌های خوبی را بدست بیاوریم، تلفیق بسیار عالی سنتی و اسلامی در معماری مدرن  اروپایی ایجاد شده که کشور ما جز 8 کشور برتر دنیا در اکسپو شناخته شده است.

    زمانی بیان کرد: یکی از افتخارات ما در نمایشگاه‌های برتر این است که این پاویون در 8 ماه ساخته شده است علی رغم تمام مشکلاتی که ما بر سر راه داریم، که یکی از آن ها تحریم نیز بود توانستیم آن پیشرفت کنیم.

    او ادامه داد: رویداد اکسپو طی شش ماه برگزاری حداقل 25 میلیون بازدید کننده خواهد داشت که در حدود 70 تا 75 درصد از این میزان بازدیدکنندگان از خارج از منطقه وارد می‌شوند.

    مشاور وزیر صمت اضافه کرد: در صنعت فرش حرف اول را در دنیا می‌زنیم علی رغم برخی از مشکلاتی که برای صنعت فرش ما ایجاد شده، ولی ما در اکسپو 2020 کاری خواهیم کرد که جایگاه فرش به رتبه قبلی خود بازگردد.

    او تصریح کرد: در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق ما جزو کشور‌هایی هستیم که حرف برای گفتن داریم، در نمایشگاه 2020 دبی یکی از سالن‌های ما به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

    زمانی با اشاره به بحث اقتصادی اکسپو افزود : بسته خوبی در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی برای حداقل 3 تا 6 هزار پروژه آماده سرمایه‌گذاری تهیه کرده ایم.

    زمانی بیان کرد: رویداد اکسپو هر 5 سال یکبار انجام می‌شود امسال در دبی و در 5 سال آینده در ژاپن این نمایشگاه برگزار می شود.

    مشاور وزیر صمت گفت: در بحث فرهنگی و اجتماعی نیز جلسات مختلفی گذاشته‌ایم که علاوه بر مکان پاویون کشورمان 50 نقطه دیگر را نیز در مکان‌های مشترک در اختیار گرفته ایم تا بتوانیم در این مکان ها برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا کنیم.

    او بیان کرد: یکی از اهداف ما در این نمایشگاه‌ها به رخ کشیدن فرهنگ اصیل ایرانی در خارج از کشور است ما در ایران از یک فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی برخوردار هستیم و این را در این 6 ماه به جهانیان و بازدید کنندگان نشان دهیم.

    او اضافه کرد: در اکسپو باید بهترین‌ها را ارائه دهیم این نمایشگاه جایی نیست که بخواهیم تجربه بدست بیاوریم و از این تجربه در جایی دیگر استفاده کنیم، در این نمایشگاه از بهترین متخصصان در صنعت‌های مختلف شرکت می‌کنند.

    مشاور وزیر صمت گفت: نمایش دستاوردهای علمی، معرفی پتانسیل‌های اقتصادی، تولیدی و گردشگری،  برگزاری نشست‌های B2B و بازاریابی برای محصولات از مهمترین اهداف حضور ایران در اکسپو است.

    واکسینه کردن شرکت کنندگان اکسپو در امارات
    زمانی بیان کرد: همچنین در بخش هایتک و نظایر دیگر غرفه داریم، ما یک دار قالی در این نمایشگاه داریم که به نام گره همدلی برای صلح نامگذاری شده است؛ هر شرکت کننده‌ای که وارد پاویون ایران شود زیر نظر استاد کار یک گره می‌زند. این فرش در طول 6 ماه با این گر‌ه ها کامل و به موزه اکسپو تقدیم می شود.

    او تصریح کرد: خوشبختانه کشور امارات طبق آخرین نامه‌ای که به ما اعلام کرده این است که تمام کسانی که وارد این کشور می‌شوند اگر واکسن دریافت نکرده باشند، در همان جا واکسینه می‌شوند در حال حاضر ما 600 میلیون نفر ایرانی در امارات داریم که آن‌ها در این نمایشگاه نقش بسیار خوبی را دارند، اتاق ایران و امارات متولی ارتباط بخش خصوصی با اکسپو است ما در  طول 6 ماه هیئت‌های مختلفی در این نمایشگاه خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت