اعلام جزئیات انتقال محل برگزاری نمایشگاه‌ها از "سئول" به "شهر آفتاب"

عصر نمایشگاه- مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب درباره آخرین وضعیت انتقال محل برگزاری نمایشگاه‌ها از "سئول" به "شهر آفتاب" توضیح داد.

اعلام جزئیات انتقال محل برگزاری نمایشگاه‌ها از "سئول" به "شهر آفتاب"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت پوشاک کشور در محل نمایشگاه شهر آفتاب اظهار کرد: نخستین نمایشگاه صنعت پوشاک کشور از روز سه‌شنبه 20 مهرماه تا جمعه 23 مهر برگزار خواهد شد؛ البته در این نمایشگاه فقط تولیدکنندگان هستند و اجناسی فروخته نمی‌شود.

    وی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک یکی از بازارهای بزرگ دنیا محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه سالی 2 میلیارد دلار واردات پوشاک داشته‌ایم و این در حالی است که ظرفیت خوبی در حوزه پوشاک در کشور وجود دارد.

    قادری یکی از بزرگ‌ترین مشکل پوشاک را موضوع برندینگ دانست و افزود: متاسفانه در این حوزه کار نشده است و نتوانستیم در حوزه برندینگ کاری کنیم اما کشورهای همسایه در این بخش بسیار فعال هستند.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ادامه داد: تا زمانی که فعالیت اقتصادی ما در انحصار بخش دولتی باشد نمی‌توانیم خلاقیت‌های خود را بروز بدهیم و در این سال‌ها ما شاهد رقابت بخش دولتی و غیردولتی بوده‌ایم.

    وی در ادامه با اشاره به فراهم نمودن نمایشگاه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه صنعت پوشاک گفت: شهرداری تهران به دنبال درآمد در این بخش نبوده و به همین دلیل فرصتی را فراهم کرده است تا تولیدکنندگان صنعت پوشاک بتوانند در این چند روز حضور داشته باشند. همچنین حدود یک سال و نیم است که هیچ نمایشگاهی به دلیل کرونا در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار نشده است.

    قادری همچنین با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران برای ورود به بخش بازار سرمایه گفت: بر اساس این مصوبه برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها ملزم به ورود به بازار سرمایه و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستند که در این بخش فعلا شهروند ورود پیدا کرده است و به تدریج سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های شهرداری ورود پیدا خواهند کرد.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب همچنین با اشاره به اینکه بر اساس قانون و مصوبات کمیسیون زیربنایی دولت و مصوبات شورا موظف هستیم نمایشگاه‌های مختلف را در خارج از شهر هدایت کنیم، تصریح کرد: این کار با هدف کاهش آلودگی زیست محیطی، ایجاد درآمد پایدار شهری و همچنین فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های خارجی انجام می‌شود.

    وی اضافه کرد: شهرداری از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی درآمد حاصل نمی‌کند حتی یارانه هم می‌دهد.

    به گزارش تسنیم، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک نیز با اشاره به اینکه بنگاه‌های کوچک مورد حمایت قرار نگرفته‌اند، گفت: در دو سال گذشته و با توجه به شرایط کرونا هیچ یک از کارخانجات ما تعطیل نشده است و حتی در این ایام شرایط تولید ماسک و گان رایگان را فراهم کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه کمتر از 5 درصد از تولید پوشاک توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی انجام می‌شود، گفت: 95 درصد از این تولیدات توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت