خراسان رضوی عهده‌دار پاویون اختصاصی ایران در نمایشگاه تجارت پاکستان شد

عصر نمایشگاه- معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: این شرکت به عنوان نماینده استان، عهده‌دار پاویون اختصاصی ایران در نمایشگاه بین المللی صنعت و تجارت پاکستان و استان معین برای حضور واحدهای صنعتی در این رویداد تعیین شده است.

خراسان رضوی عهده‌دار پاویون اختصاصی ایران در نمایشگاه تجارت پاکستان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، محمد احسانی اظهار داشت: هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت و تجارت پاکستان که از امروز، 25 آبان ماه، گشایش یافته و تا 27 آبانماه در بندر کراچی پاکستان برپا خواهد بود و تاکید وزیر صمت مبنی بر ارتقای سطح تجارت با پاکستان، نظر مساعد استاندار خراسان رضوی برای توسعه روابط تجاری با آن کشور و همچنین شرایط به وجود آمده در افغانستان، شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی را برآن داشت تا با تمرکز بر بازار پاکستان، برنامه ریزی جدیدی برای تجارت با این کشور داشته باشد.

    وی ادامه داد: در این راستا شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با جلب نظر  سازمان صنایع کوچک ایران برای حمایت از واحدهای صنعتی مشارکت کننده در نمایشگاه کراچی، مسوولیت پاویون تخصصی ایران در نمایشگاه مزبور را برعهده گرفت و استان معین در شناسایی واحدهای صنعتی مشارکت کننده در این نمایشگاه شد.

    معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در این راستا 23 واحد صنعتی داخل و خارج از شهرکها و نواحی صنعتی کشور برای حضور در نمایشگاه کراچی شناسایی شدند که هفت واحد از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است.

    وی اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران 80 درصد از هزینه های حضور واحدهای صنعتی مشارکت کننده در نمایشگاه کراچی را برعهده گرفته و این نخستین مرتبه ای است که ایران با این تعداد قابل توجه از صنعتگران در نمایشگاهی مرتبط با تجارت و صنعت در پاکستان شرکت می کند.

    احسانی اظهار داشت: این رویداد در حوزه های تخصصی صنعت، ماشین آلات و ابزار، انرژی های تجدیدپذیر، حمل و نقل و خودروهای برقی میزبان تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ منطقه خاورمیانه و بازدیدکنندگان متخصص پاکستانی خواهد بود.

    وی بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر تولیدکنندگان ایرانی، مشارکت کنندگانی از کشورهای چین، ترکیه، بلاروس، امارات متحده عربی و پاکستان حضور خواهند داشت.

    معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران در فضایی به مساحت 320 متر مربع، بزرگترین پاویون این نمایشگاه و همچنین بزرگترین پاویون کشورمان در رویدادهای بین المللی و تجاری پاکستان است.

    احسانی افزود: حوزه فعالیت مشارکت کنندگان ایرانی در این نمایشگاه ماشین آلات معدن، ماشین آلات غربالگری، خطوط و صنایع پخت، رنگ و رزین، قالب سازی و قطعات خودرو است.

    وی برگزاری نشست های تخصصی با تجار و واردکنندگان پاکستانی را یکی از مهمترین رویدادهای جنبی این نمایشگاه برشمرد و گفت: پیرو هماهنگی های صورت گرفته با سرکنسولگری ایران در کراچی و فدراسیون اتاقهای بازرگانی پاکستان، این نشست ها طی روزهای اقامت مشارکت کنندگان در کراچی برگزار خواهد شد.

    پاکستان 220 میلیون نفر جمعیت دارد و بعد از عراق، طولانی ترین خط مرزی با ایران را به طول حدود 950 کیلومتر دارد که این شرایط می تواند فضای خوبی را برای توسعه صادرات بین صاحبان واحدهای صنعتی کشور و خراسان رضوی با کشور پاکستان ایجاد کند.

    بازار گسترده پاکستان و مرز قریب به هزار کیلومتری مشترک با کشورمان، از ویژگی های تاثیرگذار در تجارت بین کشورمان و جمهوری اسلامی پاکستان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت