کمیسر ‌‌ژنرال ایران در اکسپو برنامه های هفته معدن ایران را تبیین کرد:

جذب سرمایه گذار و جلوگیری از خام فروشی اهداف اصلی ما هستند

عصر نمایشگاه- دکتر حسن زمانی کمیسر ‌‌ژنرال ایران در اکسپو۲۰۲۰ دوبی در نشست خبری هفته معدن در پاویون جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه سیاست های کلان کشور بر این اساس است که معادنی که هم اکنون شناسایی می شوند به نحو احسن و در راستای توسعه صنعت کشور از آنها بهره برداری شود و با تلاش در فراوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در مواد معدنی از خام فروشی ممانعت شود.

جذب سرمایه گذار و جلوگیری از خام فروشی اهداف اصلی ما هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،  نشست خبری هفته معدن در پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو 2020 دوبی روز گذشته با حضور حسن زمانی مشاور وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌المللی ایران ، محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران ، حمید رضا آملی مدیرروابط عمومی و امور بین الملل نمایشگاه بین المللی و اهالی رسانه در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

    دکتر حسن زمانی در این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار عصر نمایشگاه در ارتباط با برنامه های کلی بخش معدن پاویون ایران در جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی گفت: خوشبختانه سیاست های کلان کشور بر این اساس است که معادنی که هم اکنون شناسایی می شوند به نحو احسن و در راستای توسعه صنعت کشور از آنها بهره برداری شود و تلاش در فراوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در مواد معدنی و ممانعت از خام فروشی است.
    زمانی افزود: ما در هفته معدن در اکسپو تمام دیدارها و ملاقات ها و برنامه های پیش بینی شده را به صورت خروجی در اتاق های b2b  خواهیم داشت. اهمیت این موضوع و نیاز جذب سرمایه گذار در توسعه معادن کشور در اولویت برنامه ریزی های ما برای هفته معدن د راکسپو 2020 دوبی بوده است.

    دکتر زمانی در بخش پایانی صحبت های خود در پاسخ به سوال خبرنگار عصر نمایشگاه در ارتباط با جام جهانی 2022 دیگر رویداد بزرگ منطقه که سال آینده در قطر برگزار خواهد شد گفت: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته با سازمان توسعه تجارت، زمینه هایی برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی در زمان برگزاری جام جهانی و استفاده از بازار بزرگی که ایجاد خواهد شد، فراهم شده و احتمال اینکه نمایشگاه تخصصی ایران در قطر در زمان برگزاری جام جهانی برگزار شود وجود دارد. ما نباید از ظرفیت بالای کشورهای همسایه غافل شویم. امروزه 15 کشور همسایه ما پتانسیل این را دارند که سالانه بیش از 100 میلیارد دلار درآمد صادراتی برای کشور ما ایجاد کنند. شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران برای برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در اکثر کشورهای همسایه برنامه ریزی های لازم را انجام داده است. در همین راستا هفته آینده بزرگترین نمایشگاه تخصصی ایران در کشور سوریه افتتاح خواهد شد. بالغ بر 100 شرکت بزرگ و برند ایرانی در 15 پاویون به کشور سوریه خدمات خود را ارائه خواهند داد.
    محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن کشور نیز در این نشست  با تاکید بر نقش رسانه در معرفی ظرفیت های معدنی کشور و عملکرد این حوزه در اکسپو دوبی ، گفت: حدود 50 روز از آغاز به کار رسمی اکسپو گذشته و ما باید در 130 روز باقیمانده تمام تلاش خود را در جهت معرفی ظرفیت های کشور در پاویون ایران در دوبی به کار بگیریم.
    بهرامن افزود: ما زنجیره کامل را درپاویون ایران به نمایش گذاشته ایم. اصولا مواد معدنی انرژی بر هستند و به این دلیل به نفع کشور است  که فراوری را نیز به نحو مطلوب در داخل کشور انجام دهیم. ما در پاویون ایران تنها بخش معدن را معرفی نکردیم بلکه زنجیره را از استخراج تا ماده فراوری شده  نهایی را نیز تعریف کرده ایم.
    بهرامن ادامه داد: ما ایمیل های روزانه متعددی را به کشورهای مختلف برای اعلام همکاری ارسال و آنها را به نشست های حضوری در پاویون ایران دعوت می کنیم و خوشبختانه علاوه بر هفته معدن در روزهای دیگر هم فعالیت گسترده داریم و هرروز نیز گزارش فعالیت روزانه خود را در اختیار همگان قرار می دهیم.

    بهرامن در پاسخ به سوالی در ارتباط با جلساتی که تاکنون در اکسپو برگزار شده گفت: تا کنون چهار نشست در پاویون ایران برگزار شده که شامل نشست با کشورهای لبنان ، تانزانیا ، آلمان و سنگال بوده است.

    رییس خانه معدن در تشریح نامگذاری روزهای هفته معدن در پاویون ایران گفت: روز اول از هفته معدن به نام معدن و سنگ های ساختمانی و نما نامگذاری شده است. روزهای بعدی به ترتیب روز معدن و صنعت مس، معدن و صنعت سرب و روی، معدن و صنعت آلومینیوم، معدن و آهن و فولاد، معدن و طلا و معدن، تکنولوژی و استارت آپ های معدنی نامگذاری شده است.

    شایان ذکر است هفته معدن ایران  از تاریخ 27 آذر تا 4 دی ماه در پاویون ایران در اکسپو 2020 دوبی برگزار خواهد شد و تمام ظرفیت و تجهیزات پاویون در خدمت بخش معدن و صنایع معدنی کشور قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت