در نشست خبری هفته فرش در پاویون جمهوری اسلامی ایران-اکسپو مطرح شد:

درخشش هنر-صنعت فرش ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون۶۰۰ هزار نفر از پاویون جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده اند.

درخشش هنر-صنعت فرش ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، روز سه شنبه 16 آذرماه، نشست خبری هفته فرش در پاویون جمهوری اسلامی ایران-اکسپو با حضور دکتر زمانی مشاور وزیر صنعت-معدن و تجارت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران، دکتر رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران و اصحاب رسانه در سالن اصفهان محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

    دکتر زمانی در این نشست با بیان اینکه فرش ایران جایگاه والایی در دنیا دارد گفت: متاسفانه در گذشته این صنعت با بی مهری مواجه شده است که امیدواریم با برگزاری هفته فرش، جایگاه واقعی خود را به جهانیان نشان دهد.

    وی با اشاره به برگزاری هفته فرش ایران در اکسپو عنوان کرد: در هفته فرش از همه کشورهای دوست برای حضور در این رویداد دعوت خواهیم کرد و حداقل شاهد حضور نمایندگانی از 100 کشور دنیا، در این رویداد خواهیم بود.

    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران با اعلام اینکه از آغاز برگزاری اکسپو دبی تاکنون600 هزار نفر از پاویون جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده اند؛ اظهار داشت: امیدواریم میزان بازدیدها، از یک میلیون نفر نیز عبور کند.

    وی افزود: روزانه بین 10 تا 12 هزار نفر از پاویون کشورمان بازدید می کنند و پیش بینی می کنیم در هفته فرش ایران در اکسپو شاهد افزایش 30 درصدی بازدیدکنندگان باشیم.

    دکتر زمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم، ایران علیرغم محدودیت های کرونایی و تحریمی در سه جبهه اقتصادی شامل اکسپو دبی، نمایشگاه تخصصی ایران در سوریه و سایت نمایشگاهی تهران فعالیت نمایشگاهی دارد.

    مشاور وزیر صمت در پایان گفت: فرش همدلی برای صلح جایگاه ویژه ای در پاویون ج.ا.ایران دارد و پس از پایان اکسپو 2020 دبی به موزه اکسپو اهدا خواهد شد.

    در ادامه این نشست دکتر رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه اکسپو یک رویداد فرهنگی اجتماعی و اقتصادی است؛ گفت: در اکسپو رویکرد فرهنگی و اجتماعی از اهمیت بیشتری نسبت به رویکرد اقتصادی برخوردار است.

    دکتر رافع افزود: مرکز ملی فرش ایران برای نخستین بار در اکسپو حضور دارد و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران و سازمان توسعه تجارت، دو سالن را برای نمایش هنر فرش ایرانی اختصاص داده است.

    وی با بیان اینکه هفته فرش ایران در اکسپو 2020 دبی از 18 تا 24 دی‌ماه سال جاری برگزار برگزار خواهد شد؛ اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هر روز هفته فرش به یک رویداد اختصاص داده شده است.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه گفت: در هفته فرش ایران علاوه بر رونمایی از علامت تاییدیه فرش دستباف با حضور مسوولا ، در راستای تحقق شعار دیپلماسی اقتصادی،شاهد برگزاری جلساتB2B بین فعالان اقتصادی و تجاری صنعت فرش ایران با فعالان اقتصادی از کشورهای استرالیا،اسپانیا، ایتالیا، هلند، روسیه، کشورهای عربی و… خواهیم بود.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه ها، هفته فرش ایران با شعار گره همدلی برای صلح جهانی از تاریخ 18 تا 24 دی ماه در پاویون ج.ا.ایران-اکسپو برگزار می شود.

    بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هر روز هفته فرش به یک رویداد خاص اختصاص داده شده است که به شرح زیر است:

    18 دی ماه: فرش دستباف؛ دوستدار محیط زیست-19 دی ماه: فرش دستباف؛ سلامت انسان-20 دی ماه فرش دستباف؛ اقتصاد و زنان و خانواده-21 دی ماه؛ فرش دستباف؛ هنر و اندیشه-22 دی ماه: فرش دستباف؛ هنر و تاریخ-23 دی ماه فرش دستباف؛ هنر و خلاقیت-24 دی ماه جشنواره هنرمندان فرش

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت