شهر آفتاب در صورت تکمیل نامزد برگزاری« اکسپو » می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب از آمادگی این نمایشگاه برای برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب خبر داد.

شهر آفتاب در صورت تکمیل نامزد برگزاری« اکسپو » می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، محمد رئوف قادری در جریان بررسی طرح« الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب»، گفت: بیش از 52 سال است که رفع ترافیک و آلودگی هوا به عنوان مطالبه مردم مطرح است و این در حالیست که حدود 200 روز نمایشگاه پر مخاطب در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود و روزهایی که نمایشگاه برگزار می‌شود شاهد ترافیک زیاد در معابر اطراف نمایشگاه هستیم که به تبع آن آلودگی نیز افزایش می‌یابد.

    وی با بیان اینکه نباید مصلحت مردم را قربانی برگزاری نمایشگاه در مرکز شهر کنیم، گفت: در حال حاضر انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به یک استراتژی شهری و مطالبه مردمی تبدیل شده است.

    وی با بیان اینکه از اول اسفند سال 98 تا پایان شهریور 1400 به دلیل شیوع کرونا برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب ممنوع بوده اما از مهر ماه تا کنون شش نمایشگاه برگزار شده و تا پایان سال نیز برگزاری 20 نمایشگاه در دستور کار قرار دارد، گفت: تلاش‌ها برای انتقال نمایشگاه به دلیل مقاومت ها  بی نتیجه مانده است اما در این میان نیز با اینکه شهر آفتاب نیازمند تکمیل و توسعه است اما آمادگی دارد که نمایشگاه‌های بیشتری برگزار کند.

    وی با بیان اینکه بر خلاف اینکه برخی‌ها می‌گویند که فضای کافی در شهر آفتاب وجود ندارد، در دو ماه آینده 36 هزار متر مربع به ظرفیت نمایشگاه اضافه می‌شود، گفت: شهر آفتاب به عنوان یک مگاپروژه باید تکمیل شود.

    وی با بیان اینکه زمانی که شهر آفتاب افتتاح شد دو حاشیه برای آن ایجاد شد، گفت: در وهله اول بحث عدم توسعه نمایشگاه شهر آفتاب و کمبود سالن‌ها مورد توجه قرار گرفت که لازم است در بودجه 1401 تمهیدات لازم اندیشیده شود و بحث انتقال نمایشگاه به دلیل مقاومت نهادهای تصدی‌گر محقق نشد.

    وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در تهران متولیان زیادی دارد و این سبب به هم ریختگی شده و لازم است مدیریت شهری وارد شود، گفت: از من می‌پرسند که مزیت انتقال نمایشگاه چیست؟ که باید بگویم علاوه بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب موجب جذب سرمایه به جنوب تهران می‌شود و اگر نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهر تهران بیاید با توجه به متراژ نمایشگاه 1000 میلیارد تومان درآمد پایدار برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

    وی با بیان اینکه شهرداری برای فاز اول این نمایشگاه 1500 میلیارد تومان خرج کرده اما حالا ارزش افزوده خالص نمایشگاه به 40 هزار میلیارد تومان رسیده، گفت: ایران از سال 1285 در نمایشگاه‌های پرمخاطب شرکت داشته اما هیچ وقت نامزد برگزاری اکسپو نبوده و این در حالیست که برگزاری اکسپو در هر کشور موجب درآمد 50 میلیون دلاری می‌شود و برگزاری اکسپو حداقل 100 هکتار و حداکثر 500 هکتار زمین لازم دارد که همین حالا در شهر آفتاب 400 هکتار داریم و اگر این نمایشگاه تکمیل شود. می‌توانیم نامزد برگزاری اکسپو در تهران شویم.

    وی افزود: خیلی‌ها شورا و شهرداری‌ را متهم می‌کنند که می‌خواهند جلوی برگزاری نمایشگاه‌ها را بگیرند در حالیکه می‌گویند ما فقط می‌خواهیم محل برگزاری نمایشگاه را تغییر دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت