برگزاری نمایشگاه طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی

عصر نمایشگاه- فروش محصولات و تولیدات اقتصاد مقاومتی، قطب‌های صنایع تبدیلی و صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار اشتغال‌زا از جمله مهمترین برنامه‌های نمایشگاه طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی است.

برگزاری نمایشگاه طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، به همت سازمان بسیج سازندگی، نمایشگاه فروش محصولات و تولیدات اقتصاد مقاومتی، قطب‌های صنایع تبدیلی و صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار اشتغال‌زا در قالب غرفه‌های فروش محصولات در حال برگزاری است.

    این نمایشگاه که از 13 بهمن در تهران، چهارراه ولیعصر (عج)، بوستان دانشجو، شروع شده تا 22 بهمن‌ماه ادامه دارد.

    اهداف نمایشگاه ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی

    سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در جریان بازدید از نمایشگاه طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی طی سخنانی اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین از چند سال گذشته موضوعی را تحت عنوان «قطب‌های صنایع تبدیلی» در دستور کار خود قرار داده است.

    وی با بیان اینکه در این طرح محصولات مزیت دار منطقه‌ای در همه شهرستان‌ها مورد نظر قرار گرفته شده است، ادامه داد: تولیدکنندگان این محصولات در تکمیل زنجیره ارزش، تأمین، تولید، صنایع، بسته‌بندی، برندسازی و بازاریابی تحت بسیج به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر قرار می‌گیرند.

    سردار زهرایی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی جهت صدور مجوزها و پروانه‌های بهداشتی، سیب سلامت و مجوزهای بهره‌برداری، مابین تولیدکنندگان عزیز در کارگاه اقتصاد مقاومتی و دولت و نهادهای صدور مجوز قرار می‌گیرد.

    مسئول سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی همچنین در زمینه‌های آموزش‌های اولیه مهارت‌آموزی و اعطای تسهیلات کم‌بهره برای تولیدکنندگان شکل پشتیبانی و حمایتی پیدا می‌کند.

    435 محصول قطب‌های صنایع تبدیلی در کشور

    وی از شناسایی 435 محصول قطب‌های صنایع تبدیلی در کشور خبر داد و گفت: بازوی قطب‌های صنایع تبدیلی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار و اشتغال‌زا هستند که در شهرستان‌های مختلف با هسته‌های جهادی در زنجیره ارزش کار خود را پیش می‌برند.

    سردار زهرایی تصریح کرد: 26200 صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا با یک میلیون و 300 هزار نفر عضو در سراسر کشور، بدون تصدی‌گری بسیج، سپاه و نهادها کاملاً به صورت مردم پایه به عنوان بازوی اجرایی و موتور محرکه اقتصاد مقاومتی در قطب‌های صنایع تبدیلی ایفای نقش می‌کنند.

    وی تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این جنس از نمایشگاه‌ها ارتباط بین سرخوشه های قطب‌های صنایع تبدیلی، موفق‌ترین‌های اقتصاد مقاومتی، صندوق‌های قرض‌الحسنه، دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌گذاران و اصناف است.

    سردار زهرایی خاطرنشان کرد: این ارتباط جهت تسهیل کارهای تولیدکنندگان مثل تهیه مجوز و ترغیب و تشویق سایرین برای به عرصه آمدن است. انتقال تجربه بین سرخوشه ها و کارگاه‌های اقتصادی مقاومتی در استان‌ها یکی از اهداف دیگر ما از برگزاری این نمایشگاه است.

    وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده بتوانیم به صورت هوشمند و ساماندهی شده از این عزیزان حمایت کنیم، یادآور شد: بسیج سازندگی سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی را برای متقاضیان ایجاد کارگاه و حلقه‌های زنجیری ارزش راه‌اندازی کرده است.

    سردار زهرایی افزود: امیدواریم که با یک کار منسجم، بدون تصدی‌گری و تکیه بر مردم و پای کار آوردن وزارتخانه‌ها و نهادهای متولی، بتوانیم نقش خودمان را در جنگ تمام عیار اقتصادی به عنوان پشتیبانی‌کننده از افسران و سرداران جنگ اقتصادی که همان تولیدکنندگان هستند را ایفا کنیم.

    مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، باید نقش خود را در جنگ تمام عیار اقتصادی ایفا کنیم، مطرح کرد: از همه عزیزان در وزارتخانه‌ها، اصناف، بازاریان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان دعوت می‌کنیم تا از این نمایشگاه بازدید کنند تا بتوانند در رفع مشکلات تولیدکنندگان کمک کنند.

    ثبت سیب سلامت محصولات بومی

    احسان فرهی مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج در جریان نمایشگاه ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی طی سخنانی اظهار داشت: نمایشگاه ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی به نمایندگی از کلیه استان‌ها در بوستان دانشجو واقع در چهارراه ولیعصر تهران برپا شده است.

    وی افزود: افراد شرکت‌کننده در نمایشگاه نمایندگان، سرخوشه ها و تولیدکنندگان محصولات اقتصاد مقاومتی از سراسر کشور هستند.

    فرهی از حضور نماینده‌های 26000 صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا و 435 قطب تولیدی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: مهم‌ترین اولویت ما در برگزاری این نمایشگاه حل مشکل بازاریابی فروش و برندسازی این محصولات در حوزه امنیت غذایی است.

    مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج با بیان اینکه مهمترین هدف ما در برگزاری این نمایشگاه حوزه بازاریابی برند و ثبت سیب سلامت این محصولات است، خاطرنشان کرد: سعی شده تا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی بتوانیم مشکل بازاریابی فروش و اخذ سیب سلامت برند محصولات تولیدی این تولیدکنندگان را تسهیل کنیم.

    فرهی مطرح کرد: کاری که بسیج سازندگی برای کمک به این تولیدکنندگان انجام می‌دهد، در حوزه آموزش، توانمندسازی، کمک به اخذ مجوزهای لازم و برندسازی محصولات مختلف است.

    وی با بیان اینکه تولیدکننده‌ای که توانایی‌های لازم جهت تولید را دارد، به‌عنوان سرخوشه تولیدکنندگان در نظر گرفته‌ایم، مطرح کرد: نمایشگاه ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی اولین نمایشگاهی است که به این صورت در سطح کشور برگزار می‌شود و قرار است که سالانه در دو مرحله در سطح کشور برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت