ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از بانوان زندانی

هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیر کل امور زنان شهرداری تهران گفت: مجموع زندانیان خانم در استان تهران حدود ۸۰۰ نفر است که ما متعهد به ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از آنان شده ایم.

هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از برنا، مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان شهرداری تهران  امروز دوشنبه 7 شهریورماه درنشست خبری هفدهمین نمایشگاه زنان درباره اقدامات شهرداری در این حوزه با تاکید بر اینکه باید گزارش هایی ازکارهای انجام شده و برنامه های  آینده در اختیار مردم بگذاریم، اظهار کرد:  مجموعه کارهای مشارکتی در حوزه بانوان در قالب طرح "ریحان شهر" از سال گذشته شروع شده است  و در فاز اول  58 طرح از چندصد طرح اجرا و فعال شد که اجرای آن برعهده گروه های مردمی بوده و ما فقط ریل گذار این طرح ها هستیم.

    اردبیلی درخصوص برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو که آغاز آن از 9 تا 18 شهریور ماه است گفت : این نمایشگاه سابقه چندین ساله دارد  و دوره قبلی برگزاری آن اسفندماه سال گذشته بوده ولی امسال پرشور تر  از سالیان گذشته برگزار خواهد شد.

    وی افزود: هدف برگزاری این نمایشگاه ارائه محصولات تولیدی بانوان به خصوص بانوان سرپرست خانوار و حمایت از تولیدات ملی است؛ مساحت این نمایشگاه 3287متر و فضای بیرونی  1500متر است.

    yektanet.com

    اردبیلی با اشاره به نزدیکی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: خانواده ها می توانند نیازهای خود در این فصل را از این نمایشگاه تهیه کنند چراکه قیمت های آن نیز مقرون به صرفه است.

    مدیرکل امور زنان شهرداری تهران افزود: کارآفرینانی که سهم بیشتری در بخش زنان سرپرست خانوار دارند دراین نمایشگاه حاضرند و در مجموع محصولات 4652هزار نفر در این نمایشگاه در قالب 310غرفه فروش به نمایش گذاشته شده است.

    اردبیلی درخصوص اقداماتی که در شش ماه ابتدای سال انجام شده است گفت: برای خانمها  سرپرست خانوار دوره های رایگان مشاوره، خدمات مددکاری، ارائه خدمات سلامت محور، خودمراقبتی و مهارت آموزی برگزار کردیم علاوه براین بازارهای فصلی  زنان سرپرست خانوار در نقاط مختلف شهر برپا شده است.

    وی افزود: فرصت فروش دائمی در چهار بازار دائمی برای زنان سرپرست خانوار فراهم کردیم  همچنین بازار خاوران به این مجموعه اضافه شده است.

    مدیرکل امور زنان شهرداری تهران در خصوص اقدامات در نظر گرفته شده برای فرزندان زنان سرپرست خانوار گفت: برنامه ریزی هایی برای هدایت شغلی و تحصیلی این فرزندان و جبران عقب افتادگی های ناشی از کرونا صورت گرفته است همچنین برنامه ریزی هایی برای پرورش استعدادهای درخشان آنان صورت گرفته است.

    اردبیلی درخصوص مجموعه اقدامات انجام شده برای دختران نوجوان گفت: این اقدامات در غالب طرح های هزار امید بوده که ویژه دختران 13 تا 18 سال است؛ جشن روز دختر در برج میلاد با شرکت هزار دختر از شهر تهران برگزارشد و مجموعه طرح های کارآفرینی و کنشگری دختران نوجوان در شهر تهران به کمک گروه های مردمی، دانشگاهی دارای ایده اجرا شد؛ تقریبا ماهانه هزار دختر مشغول دوره های طرح کنشگری کار آفرینی می شوند.

    مدیر کل امور زنان شهرداری تهران از برگزاری نمایشگاهی از دستاورد های دختران نوجوان تهرانی در روز دانش آموز خبرداد.

    اردبیلی با اشاره به رویکرد "تهران خانواده" که رویکرد جدید خانواده محوری در حوزه مدیریت شهری است تاکید کرد: باید نظر شهروندان درباره شاخص مورد قبول خانواده ها دانسته شود و با تعامل شهروندان این شاخص ها را شناسایی خواهیم کرد.

    وی با اشاره به برنامه های برگزار شده در ماه محرم و صفر تشریح کرد: مجموعه زیرآسمان روضه در اکثر مناطق ازجمله 3،16،4،1518،19،20، 22 و پارک های بانوان با فروکش کردن ویروس کرونا برگزار شد.

    اردبیلی با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: تلاشمان براین است که  فضای اثرگذاری در شهر تهران داشته باشیم و از مجموعه های مردمی که تمایل به همکاری در ظرف اباعبدالله الحسین دارند استقبال می کنیم.

    مدیر کل امور زنان شهرداری تهران از امضای تفاهم نامه با قوه قضاییه خبرداد و خاطرنشان کرد: زنان زندانی با شرط اشتغال آزاد در مجموعه ما شروع به کار می کنند؛ مجموع زندانیان خانم در استان تهران حدود 800 نفر است که ما متعهد به ایجاد اشتغال برای 200 نفر از آنان  شده ایم. این افراد براساس توانمندی و  فضای پیرامونی دسته بندی شدند و  دوره های آموزشی  برای آنها گذاشته شد که در نهایت 165 نفر در مجموعه هایی مشغول به کار شده و حقوق دریافت می کنند.

    وی از امضا تفاهم نامه با دانشگاه الزهرا برای اجرا طرح "تهران دانشگاه" خبرداد و تصریح کرد: این طرح که از ترم آینده مورد استقبال دانشگاه تهران و الزهرا قرار گرفت و اینگونه دانشجویان می توانند هم پژوهشگر و تسهیلگر در سطح جامعه باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت