نمایشگاه های بین المللی با هدف توسعه صادرات برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی ایران تاکید کرد رویکرد برگزاری نمایشگاه بین المللی کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و سرمایه گذاری مشترک است.

نمایشگاه های بین المللی با هدف توسعه صادرات برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،حسین اسفهبدی در مراسم آغاز به کار سه نمایشگاه بین المللی در تهران گفت امسال تاکنون 145 هیئت خارجی به ایران آمده است و تا 8 روز دیگر هم قرار است نمایشگاه اختصاصی ایتالیا را در تهران برگزار کنیم.

    وی افزود تاکنون 60 نمایشگاه در سال جاری برگزار شده است که انتظار داریم تا پایان سال به 100 نمایشگاه برسد.

    اسفهبدی اظهار داشت در نمایشگاه بین المللی فرصت خوبی برای تبادل نظر فعالان داخلی و خارجی فراهم می شود و برای نمونه در نمایشگاه خشکبار مشاهده می شود که هم توانمندی صادرات محصول و هم ماشین آلات را داریم.

    وی افزود بیش از دو میلیارد دلار صادرات خشکبار داریم که با عبور از تحریمها حتما افزایش خواهد داشت و یک واحد تولیدی در نمایشگاه حضور دارد که به 50 کشور صادر می کند.

    اسفهبدی گفت امیدواریم با حمایت دولت تدبیر و امید و گشایش های پسا تحریم بتوانیم به جایگاه واقعی خود در بازارهای جهانی برسیم .

    بنابراین گزارش ؛ علیرضا ارزانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار هم با بیان اینکه حدود 3 میلیارد دلار در این حوزه صادرات داریم گفت ایران در تولید پسته بعد از 5 سال موفق شد آمریکا را از رتبه یک عقب براند و به مقام اول برسد و در صادرات هم همین رده را داریم .

    وی اظهار کرد در تولید خرما رتبه دوم و در تولید  کشمش رتبه چهارم و در تولید فندق رتبه پنجم را داریم و رتبه دوم صادرات کشمش و خرما نیز از آن ایران است.

    ارزانی افزود محصولات آجیل و خشکبار که در داخل توزیع می شود از جنس باکیفیت و لوکس است و کالاهای متوسط را صادر می کنیم و به همین خاطر قیمت صادراتی کمتر از قیمت داخلی است.

    رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت این قیمتها می تواند توان رقابتی ما را در صادرات افزایش دهد و از دولت انتظار داریم از این حوزه که در صدر جدول صادرات غیرنفتی قرار دارد و به اشتغال هم کمک زیادی می کند حمایت کند .

    وی همچنین خواستار ثبات نرخ ارز شد تا صادرکنندگان بتوانند با اطمینان بیشتری ، فعالیت و برنامه ریزی و صادر کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت