نمایشگاه بین‌المللی عرضه محصولات کشاورزی ایران در روسیه برگزار می شود

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی عرضه محصولات کشاورزی ایران در روسیه در ۱۹ بهمن امسال خبر داد و گفت آذربایجان غربی به صورت ویژه در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد. جعفر صادق اسکندری در دومین جلسه میز سیب درختی استان که با حضور مشاور وزیر و معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت با توجه به کشاورزی بودن آذربایجان غربی، این استان در تولید محصولات کشور همواره در ردیف نخست تا سوم کشور قرار گرفته‌است.

نمایشگاه بین‌المللی عرضه محصولات کشاورزی ایران در روسیه برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از آفرینش ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه صادرات سیب درختی، در محوریت صادرات محصولات کشاورزی این استان قرار گرفته‌است، ادامه داد تمام تدابیر لازم برای محور قرار دادن صادرات سیب در آذربایجان غربی به سایر کشورها اتخاذ شده‌است.

    اسکندری افزود در آخرین تدابیر صورت‌گرفته استان در خصوص اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای مورد هدف صادرات سیب درختی آذربایجان غربی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و امید است اعزام این هیئت‌ها سبب بهبود صادرات این محصول در کشورهای دیگر شود.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی عرضه محصولات کشاورزی ایران در کشور روسیه در 19 بهمن امسال خبر داد و تصریح کرد: آذربایجان غربی به صورت ویژه در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

    این مسئول افزود برنامه‌های لازم جهت شرکت در این نمایشگاه در آذربایجان غربی آغاز شده و امید است شرکت در این نمایشگاه سبب رونق صنعت کشاورزی آذربایجان غربی شود.

    بهنام تاج‌الدینی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ارومیه نیز در ادامه جلسه، تولید سیب درختی را تولید اول استان عنوان کرد و ادامه داد میزان تولید سیب در آذربایجان غربی طی سال 94 میزان یک میلیون و 300 هزار تن برآورد شده ‌است.

    این مسئول ادامه داد با توجه به آگاهی کشاورزان در خصوص چگونگی تولید محصول با کیفیت و همچنین نگهداری در سردخانه‌های استان شاهد افزایش کیفیت سیب تولیدشده در باغات استان هستیم.رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ارومیه از انبارشدن 600 هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد عدم وجود سردخانه‌های استاندارد و صنایع بسته‌بندی و سورت میوه در استان یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در بخش صادرات سیب درختی استان است.

    تاج‌الدینی خاطرنشان کرد بازار روسیه یکی از بهترین بازارهای موجود در حال حاضر برای صدور محصولات کشاورزی ایران به‌ خصوص آذربایجان غربی محسوب می‌شود.

    رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ارومیه خاطرنشان کرد اگر معضل بسته‌بندی استاندارد سیب در استان حل شود، آذربایجان غربی می‌تواند تبدیل به یکی از قطب‌های صادرات محصولات کشاورزی در منطقه شود. در پایان این جلسه مشکلات باغداران و صنعت سیب استان مورد بررسی قرار گرفت و حاضران مشکلات موجود را در این زمینه بیان کردند.

    با توجه به اینکه آذربایجان غربی دارای 60 هزار هکتار زمین برای کشت سیب درختی بوده ولی از کل محصول تولیدی سیب درختی در این استان فقط 25 درصد به صورت بسته‌بندی استاندارد به بازار عرضه می‌شود. تولیدات سیب درختی در این استان به دلیل سموم باقی‌مانده در آن مورد استقبال بازارهای جهانی قرار نمی‌گیرد و باید اقدامات لازم برای تطبیق دادن تولید محصولات کشاورزی با سلیقه کشورهای هدف در آذربایجان غربی مدنظر قرار بگیرد.

    در آئین‌نامه اجرایی بخش کشاورزی که در سال 92 ابلاغ شده‌است به صراحت مشخص نشده که رسیدگی به وضعیت کشاورزی مربوط به کدام دستگاه‌ اجرایی است. یکی دیگر از مشکلات عمده‌ای که در رابطه با تولید سیب درختی در این استان وجود دارد مربوط به جمع‌آوری سیب از باغات به صورت استاندارد و مکانیزه است که تولیدکنندگان این محصول از این کار عاجز هستند. انبار شدن سالانه هزاران تن سیب درختی در سردخانه‌های آذربایجان غربی در حالی است که در سال‌های گذشته دولت قصد وارد کردن سیب از کشورهای دیگر را داشت. به نظر می‌رسد در حال حاضر یکی از اولویت‌های مهم در بحث صادرات سیب درختی به سایر کشورها رسیدگی جدی در حوزه بسته‌بندی محصولات کشاورزی خصوصا سیب درختی آذربایجان غربی است که باید صورت بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت