پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در جیرفت افتتاح شد

عصر نمایشگاه - با حضور فرماندار جیرفت پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در جیرفت گشایش یافت.

پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در جیرفت افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ،با حضور فرماندار جیرفت، قائم‌مقام، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت‎های جهاد کشاورزی شهرستان‎های جنوب کرمان، کشاورزان، گلخانه‎داران و... پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده‎ها، آبیاری، آبرسانی، بسته‎بندی، تجهیزات گلخانه‎ای و صنایع و ماشین‎آلات وابسته در این شهرستان افتتاح ‎شد.

    احمد امینی‎روش فرماندار جیرفت در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت با توجه به اینکه جنوب کرمان دارای ظرفیت‎ها و توانمندی‎های بسیاری به ویژه در بخش کشاورزی است، این نمایشگاه هر ساله در این شهرستان برگزار می‎شود.

    وی بیان داشت در سال جاری نیز نمایشگاه تخصصی کشاورزی با حضور 17 استان کشور در شهرستان جیرفت برگزار شده است.

    امینی‎روش تصریح کرد با توجه به اینکه نگاه دولت در حال حاضر بیشتر به بحث آب معطوف است در نمایشگاه سال جاری بیش از 54 درصد از شرکت‎هایی که حضور دارند در راستای استفاده از دستاوردهای آبیاری نوین فعالیت می‎کنند.

    وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از سوی شرکت‎های مختلف برای حضور در این نمایشگاه صورت گرفته است، افزود تنها 15 درصد از ظرفیت جنوب کرمان در حوزه آبیاری قطره‎ای ایجاد شده است.

    امینی‎روش عنوان کرد طی دو سال گذشته با توجه به سیاست‎های استاندار کرمان در بحث آب از جایگاه 22 و 23 به جایگاه اول و دوم راه پیدا کردیم.

    فرماندار جیرفت ادامه داد این ارتقا جایگاه نشان دهنده این است که دولت نگاه ویژه‎ای به مسائل کشاورزی و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی دارد.

    مریم دهقان مدیر نمایشگاه تخصصی کشاورزی جیرفت نیز در این آیین زمان برگزاری نمایشگاه را 13 تا 16 دی ‎ماه خواند و اظهار داشت نمایشگاه تخصصی کشاورزی ساعت 15 تا 21 شامگاه پذیرای فعالان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در محل سالن‎های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است.

    وی گفت در این نمایشگاه 33 درصد شرکت‎ها در بخش نهاده‎ها «کود و سم» و تجهیزات گلخانه‎ای، 54 درصد در بخش آبیاری و آبرسانی و مابقی در حوزه ماشین‎آلات کشاورزی حضور دارند.

    دهقان اضافه کرد 34 درصد از کل شرکت‎کنندگان کالاهای جدیدی را در نمایشگاه ارائه می‎دهند تا تکنولوژی روز کشور را در منطقه جنوب کرمان با توجه به ظرفیت فراوان آن وارد کنند.

    وی بیان داشت امیدواریم که مسئولان و کشاورزان با محصولات و تکنولوژی جدیدی که در نمایشگاه تخصصی کشاورزی ارائه می‎شود، بیشتر آشنا شوند تا زمینه رشد کشاورزی منطقه را فراهم آورند.

    دهقان با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‎هایی گامی مثبت در راستای رشد و تعالی کشاورزی منطقه است، خاطرنشان کرد بیش از 80 شرکت‎کننده از سراسر کشور در این نمایشگاه محصولات خود را ارائه می‎کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت