رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران خبر داد:

نهمین نمایشگاه امپکس از کیفیت بالایی برخوردار است

عصر نمایشگاه- رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران با اشاره به نهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف و چرم و صنایع وابسته عنوان کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته از رشد کمی و کیفی برخوردار است تا بدین وسیله توانمندی صنعت بالا رود.

نهمین نمایشگاه امپکس از کیفیت بالایی برخوردار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، شجری، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خوشبختانه نهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف و چرم و صنایع وابسته مورد استقبال اعضای این صنعت قرار گرفته است.

    وی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف در برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی کشور،‌ نهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف و چرم و صنایع وابسته رشد خوبی نسبت به سال های گذشته داشته است.

    وی با بیان اینکه صنعت کیف و کفش، چهارمین صنعت اشتغال زا در کشور است، افزود: 500 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند و این صنعت حدود 20 درصد به خارج وابسته است که در صورت رفع مشکلات می تواند مستقل شود.

    وی افزود: در گذشته این صنعت وارد کننده از کشور ترکیه بود؛ اما در حال حاضر ایران به یکی از کشورهای صادرکننده به ترکیه تبدیل شده است. 

    رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران یکی از عامل های بازدارنده صادرات را مشکلات ارزی دانست و گفت: امیداریم دولتمردان به قول‌های که در خصوص واردات و صادرات می دهند عمل کنند.

    شجری ادامه داد: ‌دولت باید مشکلات بر سر راه صادرکنندگان را برداشته و همانند کشورهای بزرگ صادرکننده مشوق های صادراتی برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد.

    وی در خصوص شهرک های صنعتی گفت: وجود برخی از مشکلات در شهرک های صنعتی باعث شده تولیدکنندگان با مشکلات خاصی رو به رو شوند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر دولت نسبت به اعضای صنفی تبعیض قائل شده و هزینه دوبرابری از آنها نسبت به اعضای صنعت دریافت می کند، امیدواریم دولت در این خصوص مساعدت کند.

    در ادامه یکی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف و چرم و صنایع وابسته گفت: یکی از رویکردهای نمایشگاه گسترش همکاری و صادرات به خارج از کشور است. در این راستا کارگروه صادراتی تشکیل شده و از تمامی کشورها های هدف به خصوص کشورهای همسایه دعوت به عمل آمده تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

    وی از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه روسیه در سال آینده خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده تا تولیدکنندگان ایرانی بتوانند در نمایشگاه روسیه در سال آینده شرکت کنند.

    در ادامه جلسه، عبدالهی عضو هیئت جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران از حضور 154 غرفه در نمایشگاه خبر داد و گفت: نهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف و چرم و صنایع وابسته با حضور 154 غرفه در 7 هزار متر از 19 تا 22 دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

    وی ادامه داد: از کشورهای ترکیه، چین، و روسیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    عضو هیئت جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران ابزار امیدواری کرد: نمایشگاه سال آینده با غرفه های بزرگتر و تاریخ برگزاری نمایشگاه تغییر خواهد کرد.

    وحید روانپرور  مدیرعامل چرم وحید، برگزاری نمایشگاه را لازمه رشد این صنعت دانست و گفت: نمایشگاه بین‌المللی کفش، کیف و چرم و صنایع وابسته بستری را فراهم می‌کند تا شرکت کنندگان دستاورد خود را به نمایش بگذارند.

    وی با بیان اینکه می‌توان نمایشگاه امپکس را صادر کرد گفت: تولیدکنندگان داخلی توان حضور و رقابت با کشورهای مطرح را دارند و این نمایشگاه می‌تواند پلی برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه بین المللی بود.

    روانپرور اظهار کرد: نمایشگاه امپکس می تواند تریبونی برای بیان مشکلات تولیدکنندگان باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت