پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

عصر نمایشگاه- رئیس شورای سیاستگذاری اکسپو ۲۰۲۳ در نشست خبری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: این پنجمین دوره و اولین نمایشگاه در این سطح است که مشابه الگوی کشور‌های توسعه‌یافته به صورت گسترده با حمایت دولت و در جهت تسهیل صادرات برگزار می‌شود.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از صداوسیما، مهدی ضیغمی گفت: براساس تاکید مقام معطم رهبری بر تحول در تجارت خارجی به نظر می‌رسد با برگزاری این نمایشگاه این تحول آغاز و اتفاق خواهد افتاد.

    وی ادامه داد: پیش از این مقاصد صادراتی و کالا‌های صادراتی کشور محدود بود و هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی توسعه مقاصد و گروه کالا‌های صادراتی است که تنوع‌بخشی صادراتی و افزایش تاب‌آوری اقتصادی کشور افزایش یابد.

    ضیغمی افزود: 60 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و تلاش کردیم شرایط لازم برای نشست‌های B2B را براساس نیاز تجار ایجاد کنیم.

    وی گفت: این نمایشگاه در 12 گروه کالایی شامل ساختمان، تجهیزات‌ پزشکی و دارو، لوازم خانگی، چرم و پوشاک نساجی، صنعت مواد‌غذایی، صنایع‌دستی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی، معدن، انرژی صنعت و دانش‌بنیان را پوشش می‌دهد.

    ضیغمی ادامه داد: امسال مساحت این نمایشگاه 35 هزار مترمربع است، اما پیش‌بینی می‌شود سال آینده 100 هزار مترمربع نیاز باشد.

    وی گفت: کشور‌های همسایه و حوزه خلیج‌فارس، شرکای تجاری در سطح مقامات سیاسی و تجاری و شرکت‌ها در این نمایشگاه حضور دارند.

    رئیس شورای سیاستگذاری اکسپو 2023 افزود: تلاش داریم با برگزاری این نمایشگاه با نمایش توانمندی‌های صادراتی بیشتر، صادرات کالا‌های دانش‌بنیان و کالا‌های با ارزش افزوده بیشتر افزایش یابد.

    ضیغمی گفت: برگزاری این نمایشگاه اتفاق بزرگی در جهت تسهیل مسیر توسعه صادرات و تجارت بخش خصوصی است.

    گفتنی است؛ ­پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که به عبارتی برای معرفی توانمندی‌های ایران در اکسپو 2023 است، 17 تا 20 اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت