گشایش نمایشگاه بین‌المللی طلا در اصفهان

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته خبر داد و گفت: این نمایشگاه یکی از بهترین نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی اصفهان است.

گشایش نمایشگاه بین‌المللی طلا در اصفهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، احمدرضا طحانیان، (دوشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از بهترین نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی اصفهان است، اظهار کرد: این نمایشگاه از 22 تا 26 خردادماه 1402 برگزار خواهد شد و مهمانان این نمایشگاه از سراسر کشور و کشورهای خارجی خواهند بود.

    وی با اشاره به اینکه اصفهان همیشه در صنعت طلا حرف برای گفتن داشته است، افزود: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه را به بهترین شکل برگزار کنیم، چرا که حرکت به سمت رویدادمحوری هدف اصلی این نمایشگاه است و در کنار نمایشگاه رویدادها و دوره‌های آموزشی مرتبط در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان از برگزاری این نمایشگاه اظهار امیدواری کرد و گفت: سال گذشته نمایشگاه طلا و جواهر بیش از 100 شرکت کننده و بیش از 10 هزار بازدیدکننده داشت. امیدواریم این نمایشگاه بتواند منجر به بهبود و رونق اقتصاد کشور شود. امسال بالغ بر 52 نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد که کمتر از 10 مورد آن بین‌المللی است.

    وی با اعلام اینکه استان اصفهان با حضور تعداد زیادی کارگاه ساخت طلا و جواهر جایگاه ویژه‌ای در هنر صنعت طلا دارد، تصریح کرد: نمایشگاه طلا و جواهر امسال رشد ویژه‌ای کرده و می‌تواند بهبود بیشتر این صنعت را به دنبال داشته باشد.

    بازدید هیئت 300 نفره‌ای از عمان از نمایشگاه طلا

    حمیدرضا نیکخواه، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر اصفهان نیز با حضور در این نشست، اظهار کرد: این نمایشگاه ویترینی از تلاش شبانه‌روزی صنعتگران عرصه طلا است که امیدواریم بتوانیم در آن از حضور همه فعالان این عرصه بهره‌مند شویم.

    وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته، افزود: هیئت 300 نفره‌ای از عمان به ایران سفر خواهند کرد که نیمی از آنها در حوزه طلا و جواهر فعال هستند و امیدواریم بتوانیم از حضور آنان در نمایشگاه بهره‌مند شویم. قطعا برگزاری مطلوب این نمایشگاه‌ها موفقیت صنف و صنعت را به دنبال داشته و راه آنهارا تسهیل خواهد کرد.

    نمایشگاه طلا و جواهر به نام ایران است

    همچنین محسن طلایی‌مینایی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای اصفهان، در این نشست با تاکید بر اینکه هیئت‌هایی از عمان، هند، ترکیه و عراق در این نمایشگاه شرکت می‌کنند که لازم است پذیرایی خوبی از آنها داشته باشیم، تصریح کرد: این نمایشگاه نباید به عنوان نمایشگاه طلای اصفهان بیان شود زیرا همه عرصه‌های فعال کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و این نمایشگاه طلا و جواهر ایران است.

    وی افزود: همزمان با نمایشگاه، میز کشوری طلا در تاریخ بیست‌ودوم خردادماه در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رؤسای اتحادیه‌ها و انجمن‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای اصفهان با اعلام اینکه به دلیل قوانین بین‌المللی طلای تولید شده در ایران در سایر کشورها قابلیت عرضه ندارد، خاطر نشان کرد: توانمندی عرضه محصولات ایرانی در همه کشورها وجود دارد اما قوانین بین‌المللی مانع صادرات طلا خواهد شد.

    حضور 146 غرفه در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا و صنایع وابسته

    مجتبی غلامزاده، عضو هیئت رئیسه انجمن طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست خبر داد: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 16 هزار متر مربع برگزار خواهد شد و تاکنون حضور 146 غرفه در این نمایشگاه قطعی شده است. بیشترین تعداد مشارکت‌کننده در بخش ماشین‌آلات از تهران و اصفهان حضور دارند و از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، یزد و خراسان رضوی نیز مشارکت کنندگانی در نمایشگاه خواهند داشت.

    وی افزود: سال گذشته 22 نفر از طراحان جوان صنعت طلا و جواهر در یک پاویون تولیدات خود را ارائه دادند که بسیاری از آنها امسال کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند و غرفه‌های اختصاصی خود را در نمایشگاه خواهند داشت.

    عضو هیئت رئیسه انجمن طلا و جواهر اصفهان اضافه کرد: امسال غرفه‌های شش متری به 24 نفر از جوانانی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند با هزینه‌ای مختصر تعلق می‌گیرد. امیدواریم با همکاری این جوانان بتوانیم خلأهای موجود در زمینه طراحی مصنوعات طلا را رفع کنیم.

    در پایان این نشست تعدادی از ماشین‌سازان و فعالان عرصه طلا از دغدغه‌های عرصه‌های خود و ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی طلا اصفهان به گفت‌گو پرداختند و با حضور آنها از پوستر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت