ورود وزارت خارجه به رفع موانع حضور ایران در ‌اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای حضور ایران در اکسپو ۲۰۲۵ هنوز ژاپن برای ما حساب بانکی افتتاح نکرده و به ما اجازه ثبت شرکت نداده است، این موضوع از سوی وزارت خارجه کشورمان در حال پیگیری است و با حضور سفیر ژاپن هم جلساتی برگزار شد.

ورود وزارت خارجه به رفع موانع حضور ایران در ‌اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، احمدرضا علایی طباطبایی امروز در اولین جلسه ستاد ملی اکسپو 2025 اوزاکا - ژاپن که در تالار اصفهان نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: اکسپوها یکی از آورده‌های مهم بین‌المللی است که به عنوان دومین یا سومین رویداد بین‌المللی از آن یاد می‌شود، لذا فرصت مغتنمی از زوایای مختلف برای کشورها به شمار می‌رود.

    مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در اکسپوی 2025 کشور ژاپن حضور 153 کشور تاکنون قطعی شده است و با توجه به اهمیت این رویداد، تصمیم‌گیری‌ها درباره برگزاری آن از 6 سال پیش در مجمع عمومی دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی Bie آغاز شده است.

    وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری رویداد اکسپو 2030 هم آغاز شده است که  یکی از کشورهای کره جنوبی، عربستان و یا ایتالیا میزبان این رویداد خواهند بود‌؛ برای عربستان حضور در اکسپوها و یا میزبانی اکسپو دارای اهمیت زیادی است، زیرا از این رویداد جهانی که زمان برگزاری آن 6 ماه است برای تغییر تفکر جهانی نسبت به خودش استفاده می‌کنند.

    کمیسر ژنرال جمهوری اسلامی ایران در اکسپو 2025 اظهار داشت: برای ما نیز موضوع مشارکت در اکسپو دارای اهمیت است، ضمن اینکه در اکسپو ژاپن در کلاس کشورهای توسعه یافته حضور خواهیم داشت و یک پاویون 900 متری به ما اختصاص داده شده است.‌

    وی با بیان اینکه مشکلات اکسپوی دبی پررنگ شد، گفت: در اکسپوی دبی ما از لحاظ محتوایی پاویون، حضور ضعیفی داشتیم و مشکلات دیگری نیز وجود داشت که امیدواریم این مسایل را دیگر نداشته باشیم‌، البته برخی از مشکلات مربوط به از دست دادن زمان بود و لذا وقتی برای برگزاری این رویداد بزرگ زمان را از دست بدهید، باید تصمیماتی در زمان کوتاه اتخاذ شود. ضمن اینکه اکسپوها چون 5 ساله است همزمان می‌شود با تغییر دولت‌ها در ایران و این موضوع روی اجرای اکسپو سایه می‌اندازد، لذا وزیر فرهنگ و ارشاد در مصوبه هیات دولت در خصوص اکسپو حکم کمیسر ژنرال را برای نماینده ایران در اکسپو مصوب کرد.

    وی با بیان اینکه الان نیز تا حدودی از برنامه عقب هستیم، گفت: اما امیدواریم با برنامه‌ریزی این عقب‌ماندگی جبران شود.

    علایی طباطبایی با بیان اینکه چند گام مهم پیش روی این رویداد وجود دارد، گفت: یکی از مسائل ما تامین بودجه است، زیرا با توجه به ویژگی منحصر به فرد دهکده اکسپو، برگزاری پاویون در نمایشگاه اکسپو دارای هزینه بالاست و پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌ای بالای 30 میلیون دلار نیاز داشته باشد.

    این مقام مسؤول اظهار داشت: براساس مصوبه دولت، پیشنهاد بودجه باید توسط وزیر صمت و ارشاد به سازمان برنامه داده می‌شد که این پیشنهاد ارائه شده و امیدواریم به نتیجه برسد و بخشی از بودجه را در سال جاری دریافت کنیم تا بتوانیم قرارداد پاویون را منعقد کنیم.

    مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: یکی از مسایل دیگر ما این است که هنوز ژاپن نه برای ما حساب بانکی افتتاح کرده و نه به ما اجازه ثبت شرکت داده است، البته این موضوع از سوی وزارت خارجه کشورمان در حال پیگیری است و با حضور سفیر ژاپن هم جلساتی برگزار شده است و حتی سفیر ژاپن به ما قول داد تا زمان مشخص این کار انجام شود که به موعد زمانی پایبند نبود، بنابراین وزیر صمت طی نامه‌ای از وزیر امور خارجه خواسته آمد تا این موضوع پیگیری شود.

    علایی‌ اظهار داشت: اگرچه تا حدودی زمان را از دست داده‌ایم، اما امیدواریم با برنامه‌ریزی حضور آبرومندی در اکسپو ژاپن داشته باشیم.

    به گزارش فارس، پرونده ثبت ژاپن در مورد اکسپو 2025 اوزاکا، کانسای، ژاپن توسط مجمع عمومی دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی (BIE) در سال 2020 تصویب شد.

    اکسپو 2025 اوزاکا کانسای به جهان فرصتی می‌دهد تا در یک مکان گرد هم آینده تا موضوع «زندگی» را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کشف کنند. این نمایشگاه تعاملات بین افراد با ارزش‌های متنوع از سراسر جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تسهیل می‌کند و در نتیجه شبکه‌های انسانی جدید و تلاش‌های خلاقانه ایجاد می‌کند. اکسپو 2025 اوزاکا کانسای با غلبه بر بحران جهانی فعلی، محافظت از زندگی مردم و تأمل در زندگی و سبک زندگی، امیدهای آینده‌ای روشن‌تر را با جهان به اشتراک می‌گذارد.

    نمایشگاه در زمانی برگزار می‌شود که چالش‌های اجتماعی جدید، از جمله گسترش شکاف‌های اقتصادی و تشدید درگیری‌ها، در حال ظهور هستند.

    مفهوم اکسپو 2025 اوزاکا کانسای «آزمایشگاه زندگی مردم»‌ است. این مفهوم نشان‌دهنده رویکرد اکسپو در جهت عملی کردن موضوع آن است و به عنوان راهنمایی برای اجرای عملی پروژه‌ها عمل می‌کند.

    متمایزترین ویژگی اکسپو تلاش برای ارائه تصویری واقع‌بینانه از جامعه آینده نه فقط از طریق فکر، بلکه از طریق عمل است.

    اکسپو در یومهشیما، جزیره‌ای مصنوعی واقع در اسکله‌ای در اوزاکا قرار دارد که منظره‌ای از دریای داخلی سِتو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. اکسپو به عنوان ارتباط با جهان از طریق دریا و آسمان اطراف، با برنامه‌هایی که از موقعیت‌ مکانی محل برگزاری استفاده می‌کنند، تبلیغ می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت