افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور با حضور گسترده شرکت‌های خارجی

عصر نمایشگاه- بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران با حضور ۱۴ شرکت خارجی از اروپا و ۳۹ سفیر و ۱۱ هیئت تجاری از کشورهای همسایه در ۱۲ سالن برگزار می‌شود.

افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور با حضور گسترده شرکت‌های خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از برنا،  سالار رضایی مجری برگزاری نمایشگاه در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران گفت: نمایشگاه امسال دام وطیور در 12 سالن برگزار خواهد شد. شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه اکثرا از اروپا هستند و تعداد آن ها، 14 شرکت است. 

    مجید موافق غدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در این نشست خبری گفت: نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش خوبی را ایفا کند تا از وضعیت فعلی خارج شود. شعار امسال خوراک دام و هدایت پایدار است و با شعار سال همخوانی دارد. امسال می‌توانیم رنگ و لعاب نمایشگاه را بیشتر ببینیم.

    وی افزود: یکی از خواسته‌های ما امسال از نمایشگاه و شرکت کنندگان خواسته ایم دستاورد‌های خود را به نمایش بگذارند. می‌توانیم فضای دام و طیور را از نگاه سنتی خارج کنیم و بتوانیم اهمیت صنعت دام و طیور را به دولت و مردم نشان دهیم.
    موافق غدیری ادامه داد: امسال نمایشگاه 3 بخش متفاوت دارد. سعی کردیم رویکرد‌های عملیاتی در محور‌های مختلف باشد. سعی داریم کمک کنیم در تجهیز کردن هر چه بیشتر تجهیزات واستفاده از هوش مصنوعی و به روز‌تر کردن فناوری در زمینه تولید است. در نمایشگاه چندین پنل و میز گرد مختلف داریم که با حضور معاونان وزیر و مسئولان کشور برگزار خواهد شد.

    وی افزود: بعد از حذف ارز 4200 تومانی و ورود ارز 28 هزار تومانی تولید کنندگان با چالش روبرو شدند که در یکی از پنل‌های نمایشگاه دام و طیور این موضوع بررسی خواهد شد. امسال با همکاری وزارت جهاد کشاورزی پاویونی تشکیل خواهیم داد که به دغدغه‌های تولیدکنندگان خواهیم پرداخت. برگزاری پاویون فناوری آبزیان نیز در نمایشگاه برگزار خواهد شد. به دلیل تحریم بسیاری از نمایندگان بزرگ  صنعت طیور و دام از کشور‌های مختلف حضور ندارد، اما 39 سفیر و 11 هیئت تجاری از کشور‌های همسایه در نمایشگاه بین المللی حضور خواهند داشت.

    موافق غدیری ادامه داد: امسال رونمایی از سامانه ارتقای رقابت پذیری در صنعت آبزیان را خواهیم داشت. برنامه 5 ساله خوراک دام را رونمایی خواهیم کرد. یک فراخوانی را دیدیم با هدف افزایش بهره وری و کاهش خروج ارز است که تولید خوراک دام در داخل کشور رونق پیدا کند.

    وی افزود: تا زمانیکه ارز یارانه‌ای به تولیدکننده بدهد، تولیدکننده انگیزه‌ای برای کاهش هزینه‌ها ندارد که سعی در استفاده از فناوری‌های نوین داشته باشد. 3 تا تشکل در صنعت دام و طیور داریم که در نمایشگاه بین المللی دام و طیور حضور دارند.

    موافق غدیری اشاره کرد: یکی از موضوعات مهم در برگزاری نمایشگاه با توجه به فصل تابستان تهویه است که این موضوع از دست مجری نمایشگاه خارج است. ما می‌دانیم نمایشگاه از استاندارد‌های بین المللی فاصله دارد، اما سعی برای رفع مشکلات موجود همواره وجود دارد. اغلب تولیدکنندگان تمایل دارند در سالن 38 باشند ولی به طوری برنامه ریزی کردیم که تولیدکنندگان برتر در تمامی سالن‌ها حضور فعال داشته باشند.

    وی افزود: کشور‌های چین، ترکیه و روسیه در نمایشگاه بین المللی پاویون دارند. فروش کالا در روسیه مراحل خاصی دارد و کالا باید در آنجا ریجستری شده و ثبت شود. ما در نمایشگاه یک کارگاه آموزشی در جهت ریجستری کالا‌ها خواهیم داشت و روس‌ها حضور فعالی خواهند داشت.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۱۱ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت