مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان

عصر نمایشگاه: دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت در برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان ، از تاریخ ۲۵ آبان سال جاری به مدت یک هفته کتب چاپ شده توسط انتشارات واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را به نمایش گذاشت.

مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰
  • مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان
  • مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه » به نقل ازخبر گزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا ،دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، با تشکر از دست اندرکاران برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان به آنا گفت: این نمایشگاه به دلیل توجه ویژه به فرهنگ کتابخوانی در استان گیلان از استقبال خوبی برخوردار بود.

دکتر علیرضا امیرتیموری ادامه داد: دنیای عظیم و شگفت انگیز کتاب و کتابخوانی به مختص گروه سنی خاصی نیست و تک تک افراد باید باکتاب زندگی کنند و مطالعه وکتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی روزانه درمیان عموم اقشار جامعه ترویج و مطرح شود تا افراد جامعه را به مطالعه ترغیب کند.

امیرتیموری کتاب را مظهر فکر، علم و اندیشه دانست و اظهار کرد: ماندگاری علم از طریق کتاب امکان پذیر است و امروز آنچه مکتوب شود برای نسل آینده باقی می ماند. گیلان استان عالم پرور و مهد خردمندان است و بزرگانی که در این استان رشد کرده اند منشاء خیر و برکت برای جهانیان و بشریت هستند .رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: طالبان علم و فضیلت به دنبال کتاب هستند و گاهی برای دسترسی به کتاب با مشکل مواجه شده که یکی از راههای دسترسی آسان به کتاب برگزاری نمایشگاه ها است.

وی تأکید کرد : در طول مدت برگزاری این نمایشگاه، انتشارات واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیش از 102 عنوان کتاب از کتب جدید چاپ شده در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان، توانست مخاطبین زیادی را به خود جلب کند.
در طول مدت برگزاری این نمایشگاه، انتشارات واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیش از 102 عنوان کتاب از کتب جدید چاپ شده در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان، توانست مخاطبین زیادی را به خود جلب کند
 

امیرتیموری با توجه به استقبال دانشجویان از این نمایشگاه گفت : در طول زمان برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان ، دانشجویان و اعضای هیأت علمی واحد های دانشگاهی استان گیلان توانستند از این نمایشگاه بهره مند شوند . ٢٥ ناشر از استان گیلان در این نمایشگاه شرکت کرده اند، دوستداران و علاقه مندان کتاب می‌توانند کتب خود را با تخفیف 30درصدی از این نمایشگاه خریداری کنند.

نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از تاریخ 25 آبانماه سال جاری با حضور 345ناشر از سراسر کشور در 208غرفه، 34هزار عنوان کتاب در عنوان های مختلف را ارائه می‌کنند.

چاپ شش عنوان کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی توسط انتشارات این واحد دانشگاهی در سال 1394 موفق به تألیف شش عنوان کتاب شدند.

دکتر حسین فلاح باقر شیدائی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت، با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی به آنا گفت: دین مبین اسلام که دینی عالم گیر است با کتاب عجین بوده و قرآن کریم یکی از معجزات آن به اندازه لازم در تشویق و ترغیب به امر کتاب و کتابخوانی وگسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی سفارش کرده است.

وی با توجه به برگزاری بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 24 آبان بمدت یک هفته به صورت همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برپا شد که در این نمایشگاه علاوه بر نمایش تعداد 282 عنوان کتاب تألیف شده اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی، 6 عنوان از تألیفات جدید اعضای هیأت علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت به معرض دید علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از برگزاری مسابقه کتابخوانی خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان دانشگاهیان بالاخص دانشجویان ، مسابقه کتابخوانی با عنوان « عوامل همکاری و اعتماد بین مردم و حکومت از دیدگاه نهج البلاغه » برگزار خواهد شد که از نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه هفته پژوهش تجلیل به عمل خواهد آمد.

فلاح تصریح کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب ، جلسات بررسی آثار اعضای هیأت علمی واحد رشت به منظور معرفی آثار به دانشجویان و اساتید علاقه مند برگزار می شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت